Vad glömmer du alltid på resan?

- Adress och ev. vägbeskrivning till dit jag ska bo. Jag är lite för bekväm med google maps här hemma och glömmer ständigt bort att det där med 4G i utlandet inte alls är så smidigt som hemma.
- Vätskor. Efter att ha rest uteslutande med enbart handbagage de senaste fem-sex år, så har jag helt slutat ta med saker som schampo, solkräm etc. Även de få gånger jag har incheckat bagage...

Jag tänker bara pass, pengar och biljetter. Resten går att köpa där om jag skulle glömma något.

Annars brukar jag ta med mig för få underkläder.

Ja exakt ^_^ då slipper man allt velande om man ska ha med den svarta t shirten eller den grå t shirten och tvingas ta det man valt och inte ha möjlighet att ändra sig! :banana:
Skit härligt :p. Sen så handlar jag i alla fall alltid på resan så då kan jag hitta lite finare kläder om man inte är nöjd med vad man har med sig :).
äh sånt har jag redan planerat långt i för väg, till och med planerat in att tvätta så jag får med mig de kläderna jag vill ha osv. :p

Jag har tidigare lyckats glömma passet några ggr när jag skulle till Paris men det funkade då bra med körkort + en sambo som åkte ner med det då vi alltid passade på att ha minisemester när jag åkte i tjänsten. :o

Skulle jag jobba på måndag åkte vi ner fredag, åkte jag en onsdag kom han ner på fredan. Vi betalade själva hans biljett och hotellrum över helgen så ingen tror ngt annat. Ibland stannade han ett par dar extra medan jag jobbade.

- Vätskor. Efter att ha rest uteslutande med enbart handbagage de senaste fem-sex år, så har jag helt slutat ta med saker som schampo, solkräm etc. Även de få gånger jag har incheckat bagage...

Och så blir man (jag) jätteirriterad om det visar sig att hotellet bara har nån slags halvdan duschkräm/schampo/balsam-kombo som inte gör någon lycklig. Åtminstone inte mitt hår.

Här är en till som alltid glömmer hårborsten. När jag varit iväg på ex kattutställningar och sovit på hotell så brukar jag låna kattens kam :p. Annars är huvudvärkstabletter något som ofta glömt bort här. Har man ofta huvudvärk och migrän kan det bli jobbigt. I Grekland är ex mugräntabletter receptbelagt. Förra året fick vi köpa några andra konstiga gröna piller istället, som tyvärr inte fungerade :mad:.

Jag glömmer alltid hårborsten. Vet inte hur många städer/ länder jag köpt hårborste i :o. Borde ha lärt mej kan jag tycka men inte.

Jag reser alltid med handbagage. Packar öhmm spontant :p Folk brukar dock bli förvånade över hur mkt jag faktiskt rymmer i väskan. När jag var i Israel tidigare i sommar så reste jag med endast en liten ryggsäck. I den fick jag med min systemkamera, kläder för 1 vecka, neccessär och lite annat smått och gott ;)

Jag reser alltid med handbagage. Packar öhmm spontant :p Folk brukar dock bli förvånade över hur mkt jag faktiskt rymmer i väskan. När jag var i Israel tidigare i sommar så reste jag med endast en liten ryggsäck. I den fick jag med min systemkamera, kläder för 1 vecka, neccessär och lite annat smått och gott ;)
Fick du plats med skor också? Jag tycker just skorna tar en enorm plats.

Fick du plats med skor också? Jag tycker just skorna tar en enorm plats.

Nej inte skor, jag reste i ett par bekväma sandaler som passade till allt jag hade med mig ;)
Denna väska hade jag som bagage!

walkbackpack.jpg

- Adress och ev. vägbeskrivning till dit jag ska bo.
haha, kommer ihåg första gången jag skulle till USA.
Det här var 1994 och jag hade brevväxlat m en kille som jag träffat på ett ungdomsutbyte i Tyskland året innan. Hade fått hans adress och naturligtvis lagt den i det INCHECKADE bagaget.:banghead:

När jag kommer till JFK och går igenom passkontrollen så undrar de varför jag är där å var jag ska bo... Kunde jag svara på frågan... Well.. ska träffa en kille som jag brevväxlat med...... adressen ligger i det incheckade bagaget....

Efter runt 10-15min så tyckte han i kontrollen att jag nog var mer än lovligt korkad å han sa till slut "skriv Holiday Inn" som vistelseadress på inresekortet......

Jag är expert på att ladda kamerabatteriet inför resan och sedan glömma att sätta i det i kameran igen :arghh:.
Det var exakt vad som hände mig när jag åkte skulle bila genom the Lake District till Edinburgh - vet du hur lätt det är att få tag på ett kamerabatteri till min kamera på den rutten??? Det går...... INTE ALLS!!! :cry::arghh::arghh::arghh:

Alltså för 3-4 veckor i Grekland har jag med mig vandringsskor (som jag åker i), tevasandaler, två par flipflops och ett par finare sandaler att ha på kvällen. Där skulle @tornblomma s ryggsäck vara full :meh:

Alltså för 3-4 veckor i Grekland har jag med mig vandringsskor (som jag åker i), tevasandaler, två par flipflops och ett par finare sandaler att ha på kvällen. Där skulle @tornblomma s ryggsäck vara full :meh:
Och jag har minst ett par bekväma resskor (loafers/ballerina/tygskor), joggingskor, strandtofflor och minst ett par pumps/högklackat. Det fyller typ en hel resväska. :D

Jag har gympaskor/vandringskor, vandringskängor och eventuellt sandaler (som aldrig används)

Det enda jag alltid glömmer är att jag alltid packar för mycket prylar. Vi brukar komma hem från fjällvandring typ 3 kilo mat över. Vår första hjälpenpåse innehåller ett mindre apotek. Då hjälper det inte att såga av tandborstskaftet och ha tand tandtabletter istället för tandkräm för att få ned vikten.
Jag är inte någon lättpackare direkt.

Minns inte om det är något särskilt jag brukar glömma. Tror inte det. Ju mindre packning desto bättre är min devis och att det i de allra flesta fallen faktiskt går att köpa det man eventuellt glömt.

Min första alpresa förra året fick jag tänka efter lite då det inte var de vanliga sakerna som skulle med då och lika årets roadtrip med tältning och egen mat.

Skor tar jag max ett par bekväma promenadskor och ett par sandaler/flipflop med mig om resmålet är sådant.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 117
Senast: MiniLi
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 817
Senast: EZMK
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
601
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 490
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar