Vad glömmer du alltid på resan?

Pancakes

Trådstartare
Sitter och skriver packlista för en veckas utlandssemester. Trots att jag nästan alltid gör det lyckas jag väldigt ofta glömma tandborsten hemma. Vad brukar du glömma att packa på semestern?

Det mesta kan du ju (oftast) köpa där. Tandborste är ju inte hela världen att glömma.
Adapter kan vara bra att inte glömma om du reser dit det behövs. Vissa hotell kan ha att låna ut men långtifrån alla.
Sen såklart om du äter ngn medicin kan det vara lite krångligt att glömma den.

Jag har glömt passet en gång. Det är ingen större hit (men jag hade sån tur var tid att göra ett tillfälligt på flygplatsen).
Annars är det dumt att vid hemresa glömma den där lappen man får vid inresa i vissa länder... Den är bra att hålla koll på ;)

kam/borste.

Jag fattar inte hur jag kan envisas med att glömma detta typ VARJE gång jag ska någonstans. Fast jag vet, och försöker tänka extra på det, att jag brukar glömma den i alla fall.

Brukar också irritera mig på att jag inte läst på mer och bokat mer saker hemifrån. Så som buss utflykter t ex. Var i edinburgh precis och det fanns inte en enda ledig tur upp i högländerna :cry:. Så när men ändå så långt bort... tog tåget istället dock :p kom inte upp i högländerna iofs men man fick i alla fall se mer.

Angående saker man glömmer så gäller det bara att packa snålt från första början så att man har full koll på vad som går ner i väskan.
Men ja. Trosor brukar jag underskatta förbrukningen på.

Åh jag glömmer alltid något. Laddare, handduk, tandborste eller liknande.
sist jag åkte hem efter ha varit i Sverige så glömde jag hela plånboken med alla mina kort:crazy:

Jag glömmer inte något. Har en packlista i filofaxen som jag haft i många många år. Den är organisk, jag lägger till och drar ifrån alltefter mina behov ändras. När jag packar lägger jag bara fram den och sätter igång.

Organisk? ;) @mandalaki

Jag brukar glömma redan växlade pengar, typ har ett skrin med euro, dollar och pund som blivit över vid tidigare resor att ta med nästa gång. Glöms alltid bort och fylls bara på.

Enda gångerna jag glömmer något är när jag inte har en checklista och inte packar dagen innan resa, vilket händer väldigt sällan. Packar jag samma dag utan lista glömmer jag ibland något men riskerar oftast ta med mig för mycket än för lite.

Är-detta-med-så-löser-sig-allt
Necessär - som alltid är resepackad
Underkläder för resdagar + 1 dag
Mobilladdare
Pass

Bonus
Badkläder
Kamera
Lokala kontanter

Oftast ngt till kameran - med de olika varianterna:
Laddaren till kamerabatteriet
kamerabatteriet
överföringskabeln mellan kamera och dator
Även packat kameraväskan och kommit fram utan kameran.....
:banghead:

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 117
Senast: MiniLi
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 817
Senast: EZMK
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
601
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 486
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar