Vad gjorde ni....

Sv: Vad gjorde ni....

Vad gjorde ni när grav.testet visade possitivt?

Kom ni i chock,vart överlycklig,skrattade,grät,m.m?

Vad gjorde den blivande pappan,och hur och när berättade du det?

Tycker att den här tråden ska bli väldigt kul och intressant att läsa! :D

Jag gjorde inget grav.test med yngsta utan fick det konstaterat vid ett UL där de letade cystor eller annan förklaring till min svullna livmoder.

Jag såg nog ut som en fågeholk när läkaren sa att han hittat "cystan" eek: Jag sökte ju hjälp för att min livmoderinflammation som jag fått konstaterad av en allmänläkare två veckor innan och ätit medicin mot inte gick över.Att jag inte haft mens på 16 veckor förklarade jag med att kroppen var i obalans efter att min pappa hastigt omkommit i en olycka som slogs upp väldigt stort och allt var väldigt uppjagat.
Läkaren fnissade lite när jag undrade hur 17 det hela gått till :angel:

Han höll på att svimma! Vi hade inte alls planerat in barn eftersom jag redan hade tre och vi var nöjda med det för tillfället.
 
Sv: Vad gjorde ni....

Jag åt p-piller, och gick till barnmorskan för att få ett nytt recept. Hon lyckades lura på mig att pröva en P-ring istället. Min sambo tyckte inte alls om idén, ringen kändes för honom när vi hade sex. Så vi bestämde oss för att ta ut den och att inte skydda oss mer.

Vi "försökte" inte skaffa barn, utan tänkte att det får komma när det kommer.

3 månader senare, när mensen var 2 veckor försenad tog jag ett gravtest som visade positivt.
Man var ju mer eller mindre beredd men blev ändå lite chockad. Ett sådannt besked vänder upp och ner på hela livet!
Jag var jätteglad, väckte min sambo och berättade för honom. Han blev också jätteglad, förstås. (Han har alltid varit mer inne på att skaffa barn än jag varit...)

Jag är i vecka 16 nu och ÄLSKAR att vara gravid :love: Nu när illamåendet försvunnit och magen verkligen börjat puta är det verkligen underbart!
Ibland känner jag hur det kittlar till långt ner i magen, som en liten fisk som sprattlar. Och om 9 dagar är det dags för ultraljud! :love:

Våran bebis är beräknad att komma den 20 november!
 
Sv: Vad gjorde ni....

Jag åt p-piller, och gick till barnmorskan för att få ett nytt recept. Hon lyckades lura på mig att pröva en P-ring istället. Min sambo tyckte inte alls om idén, ringen kändes för honom när vi hade sex. Så vi bestämde oss för att ta ut den och att inte skydda oss mer.

Vi "försökte" inte skaffa barn, utan tänkte att det får komma när det kommer.

3 månader senare, när mensen var 2 veckor försenad tog jag ett gravtest som visade positivt.
Man var ju mer eller mindre beredd men blev ändå lite chockad. Ett sådannt besked vänder upp och ner på hela livet!
Jag var jätteglad, väckte min sambo och berättade för honom. Han blev också jätteglad, förstås. (Han har alltid varit mer inne på att skaffa barn än jag varit...)

Jag är i vecka 16 nu och ÄLSKAR att vara gravid :love: Nu när illamåendet försvunnit och magen verkligen börjat puta är det verkligen underbart!
Ibland känner jag hur det kittlar till långt ner i magen, som en liten fisk som sprattlar. Och om 9 dagar är det dags för ultraljud! :love:

Våran bebis är beräknad att komma den 20 november!

Hoppas den är två dagar försenad ;)
*Född 22 november* :p
 
Sv: Vad gjorde ni....

med barn nr ett började jag mistänka att jag var gravid effter att ha mått konstigt illa i nästan två veckor, jag gjorde testet när jag var själv hemma, trots att jag mistänkte att det kunde vara så , så blev jag shokad när testet visade positivt, så jag ringde ett hysteriskt samtal till en vänina som inte fattade något av vad jag sa. när sambon kom hem så visade jag honom testet så såg han väldigt häpen ut. Elionora var inte planerad, det dröjde några veckor inan vi vant oss vid tanken.

lilla julia som föddes för en vecka sedan var däremot planerad, jag och sambon skulle träffas i stan och äta lunch, jag gjorde testet presic inan vi träffades och gav honom det, den här gången blev både jag och sambon glada på en gång, ingen av oss hamnade i shoktillstånd:D
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 095
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 158
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 074
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 725
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp