Vad gjorde ni....

Sv: Vad gjorde ni....

Jag kissade fyra gången, alla visade pluss och min sambo tyckte jag var idiotisk som inte trodde på testet.

-"Det kan ju faktiskt vara trasigt"
-"Inte fyra st i rad"
-"Man vet aldrig du"

När det fjärde visade pluss så tog jag på min fina mask och vi började prata om det, sambon var nog den som mest såg fram emot det då.

I hemlighet stack jag till MVC och gjorde lämnde urinprov, jag litade ändå inte på stickan, men det vet inte sambon om.

Nu i efterhand har det varit många turer, vi hade ju inte planerat att skaffa barn, men jag hade inte så många val när den väl hade planterats. Så nu är den där, går in i vecka 20 idag.

När vi såg bebisen på UL första gången så blev det mer verkligt, men sen fick vi en smäll i magen då den var så liten, så jag gick och oroade mig över det fram till UL nr 2 då allt såg normalt ut. Alltså har jag inte riktigt hunnit bli glad över bebisen då det varit någonting hela tiden.

Men jag är övertygad om att det är en liten flicka därinne, en liten Saga :D
 
Sv: Vad gjorde ni....

Var säker på att vara gravid eftersom vi ansträngt oss att hitta av dagarna runt ägglossningen och jag aldrig är sen med mensen.

Jag sa det till sambon och han sa: "tänk om jag blir rädd, tänk om jag inte klarar av det här". Trots att det är han som varit mest angelägen att få barn.

Efter ul sa han "Kul men skrämmande".
 
Sv: Vad gjorde ni....

Haha,så du var liiite osäker på om du verkligen var gravid? :D

4 stycken,plus ett hos MVC! :rofl:
 
Sv: Vad gjorde ni....

Vad gjorde ni när grav.testet visade possitivt?

Kom ni i chock,vart överlycklig,skrattade,grät,m.m?

Vad gjorde den blivande pappan,och hur och när berättade du det?

Tycker att den här tråden ska bli väldigt kul och intressant att läsa! :D

kom i mera chock. min sambo utbrast: jävla skit!
funderade på abort å höll på att boka tid. men jag tänkte igenom och sa vad jag verkligen tyckte och vi ändrade oss. i september ska vi bli föräldrar :love:
 
Sv: Vad gjorde ni....

Eftersom jag slutat med p-piller någon månad tidigare (som jag käkat i 11 år) så hade jag inte stenkoll på när mensen borde komma. Efter ett tag blev jag ändå tvungen att köpa ett test eftersom sambons syrra tjatade.

Stickan visade direkt ett minus och jag tänkte att det var väl det jag visste! MEN sen kom det ett streck till och det blev ett plus! Jag kastade mig på telefonen och ringde min syrra och skrek att det blev ett plus!!! Hon fattade ingenting först. Därefter ringde jag sambons syrra och berättade nyheten.

Sen begav jag mig till blomsteraffären och köpte 3 röda rosor och skrev ett kort: Grattis pappa .......(namnet). När sambon kom hem och såg blommorna så sken han upp och fattade direkt. Han visste ju att jag slutat med piller och sen hade jag gått och tjatat ganska länge om att mensen aldrig kommer...

Givetvis blev jag jätteglad över beskedet, men jag hade gått och trott att det skulle ta något år att bli gravid så lite paff blev jag allt... Bebis beräknar förresten anlända den 29 juni! :)
 
Sv: Vad gjorde ni....

Vad sött med rosorna! :love:

Grattis till alla blivande mammor/pappor föresten! :banana: :bump:
 
Sv: Vad gjorde ni....

Vad gjorde ni när grav.testet visade possitivt?
Jag var hos min bästa vännina och berättade att jag trodde jag var gravid.
Efter det sprang vi ner och skulle ta reda på om det stämde.
Vilket det gjorde. :D

Kom ni i chock,vart överlycklig,skrattade,grät,m.m?
Jag blev jätte glad. Älskar barn och det var precis vad jag ville.
Nu i efterhand är allt bara jobbigt eftersom barnets pappa inte
finns med i bilden längre efter en otrohet.
Men jag ska ta mig igenom detta som om det inte har hänt.

Vad gjorde den blivande pappan,och hur och när berättade du det?
Jag gick direkt efter jag fått svaret till hans jobb och berättade.
Han bara log och blev jätte glad, 2 veckor senare var vi förlovade och livet lekte.
Tyvärr gick allt åt skogen för ca 2 månad sen, och jag är beräknad till den 27 Juli.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad gjorde ni....

Nej,nej,sånt har inte jag tid med eller..!:p :D

Det får vänta X antal år!

Måste ha:
Fast jobb
Hus
Körkort
Och fibus ska vara inriden och klar

Så några år till kommer det att ta!
 
Sv: Vad gjorde ni....

KL
Vi gjorde IVF, och har tidigare inte lyckats, så vi vågade inte tro det. Vi blev glada och förväntansfulla, med reservation. Fortfarande vågar vi inte vara helt lyckliga, och jag planerar ingenting. Det är så svårt att tro att man ska få bli föräldrar efter att försökt så länge...
 
Sv: Vad gjorde ni....

Ähh,han ska man inte lyssna på,han vill ju ha innom en snar framtid,för han tycker att han börjar bli gammal!:rofl:

Men han får gott och väl vänta!:D
 
Sv: Vad gjorde ni....

Jag satt vid köksbordet och sa " herrejävlar" och började läsa bruksanvisningen på testet för att se så jag verkligen såg rätt. Ringde pojkvännen och meddelade att han skulle bli pappa ( vi hade diskuterat lite löst dagen innan vad vi skulle göra om testet var positivt, men ingen av oss trodde egentligen att jag verkligen VAR gravid.) Han körde i diket ( sant!) och sen grinade han i en kvart. Var lite orolig då eftersom jag inte kunde höra om det var glädjegråt eller inte:crazy: Helt oplanerad bebis men mkt välkommen:bump:
 
Sv: Vad gjorde ni....

Gravidtet 1;
Jag och pappan hade varit ihop ca 3 månader när jag testade mig. jag mådde fruktansvärt illa och kräktes hela tiden. Jag trodde ju att det var maginfluensa men mamma var bergsäker på att jag var gravid. Jag testade mig på mvc och det var positivt, fick en massa papper i handen medan jag stod där som ett fån. Ringde mamma på ävg till praktiken, hon blev överlycklig över att bli mormor. Funderade på hur jag skulle säga detta till pappan, han fick helt enkelt komma till min praktikplats. Som tur var så hade jag praktik i en oerhört lugn livsmedelsbutik så vi hann prata en del. Även om jag var jätterädd för att höra hans kommentarer. Han var i chocktillstånd i flera månader, och först när magen växte så fattade han att han skulle bli pappa. Dominic är 2, 5 år.

Gravidtet 2
Jag och Dominics pappa hade gått isär på lördagen och på måndagen visade det ett plus på stickan. En tjejkompis rådde mig till att köpa ett test och kolla eftersom jag tyckte allt luktade mögel.
Testade mig uppe hos min mamma som inte alls fattade först. Vi hade en diskution om + betydde gravid eller ogravid. Min mamma fick för sig att + et betydde ogravid (hon läste inte så tydligt eftersom hon höll på med sin dator). Ringde pappan som inte blev glad. Bestämde mig för att behålla bebisen ändå trots hans reaktion, bebisen var planerad från bådas håll. Men det slutade i missfall.
 
Sv: Vad gjorde ni....

Knapplån.

Jag skulle vilka ställa en fråga som vore intressant.
Ni som blev gravida oplanerat och med pappor som innan inte alls vill ha barn. (iallafall innan ni skaffade barn.)
Hur reagerade dom när ni berättade?
 
Sv: Vad gjorde ni....

Jag kände det på mej redan ett par dagar efter befruktningen så jag tyckte inte det var så bråttom med ett test... Det tyckte dock min kompis som var 22v gravid då, så jag gick till doktorn och gjorde ett test. Det visade negativt men jag visste ändå att jag var gravid, det var bara lite för tidigt att testa.

Så veckan efter vaknade jag och kände att det var dags. Kissade i ett provrör som jag fått av doktorn förra gången och körde och köpte ett test. På parkeringen till Tescos doppade jag stickan och visade plus. Jag sken som en sol när jag gick och handlade.

Sen åkte jag och berättade för min kompis.

När jag kom hem gick jag och pojkvännen ut och tittade på stolparna som jag satt upp för att markera vart vi ska bygga huset. Jag sa: Tror du det blir klart på 8 och en halv månad?
Han: Vadå, är du med barn?
Jag: jaaaa..... :) :) :)
Han: Jaha, det var ju kul! Vi ska ha ett barn! !

Saga - han var negativt inställd innan, sen blev jag oplanerat gravid och erbjöd mej att göra abort (vi hade tänkt göra slut) men det ville han inte, så när han ändrade åsikt om barn så hade jag ingen anledning att göra slut längre!
 
Sv: Vad gjorde ni....

Knapplån.

Jag skulle vilka ställa en fråga som vore intressant.
Ni som blev gravida oplanerat och med pappor som innan inte alls vill ha barn. (iallafall innan ni skaffade barn.)
Hur reagerade dom när ni berättade?

Jag har väl tjatat i några år :angel: Efter att jag mått så dåligt av p-piller så beslutade vi oss båda för att jag skulle sluta.

Det tog hela 8 månader innan jag blev gravid, sambon gav mig ett stort leende när jag visade testet och åkte sen till sin mamma och pratade i flera timmar, kom hem och då vart det bara en massa nackdelar och abort var nästan självklart.

Vi åkte på inskrivningen, när vi kom ut där ifrån åkte sambon och köpte kombi :rofl:

Efter ul i v.14 börja han inse det mer och nu är ju magen stor och vi har vart på yttelrigare ett ul och han växer in i pappa rollen för varenda dag och blir bara mer och mer rädd om mig och stolt för min mage.

(Det roliga är att han absolut inte vill gifta sig, men nu sen jag blivit gravid och vi vart på fest så efter några öl har jag alltid blivit "frugan" :rofl: )
 
Sv: Vad gjorde ni....

Men var han negativt inställd innan du slutade äta ppiller? Jag har börjat tjata på min karl också men vi kommer nog vänta nåt år eller några till! Fast jag har slutat med ppiller, dock för att ha annat preventivmedel.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 095
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 158
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 074
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 725
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp