Sv: Vad gäller? Hund skrämmer häst
Jag ska inte försvara de hundarna, för ägaren ska kunna få tyst på dom DIREKTom det är så... Om hundarna skulle komma lösa kan jag nästan garantera att de skulle försöka ställa dig, alltså - de tror ju att din häst är en älg . Din häst skulle förmodligen känna sig väldigt trängd och försöka ta sig ur situationen -och det kan ju sluta riktigt illa både för dig och hästen och hunden.
Jag red förbi hemma hos mig en gång när en av hundarna var lösa (vi har jakthundar) och det var faktiskt rätt komiskt. Hunden ville gärna försöka få hästen att stå still och skälla så att husse hörde att nu, nu kan du komma och skjuta för nu har jag hittat en älg han tyckte dock att det var märkligt att matte satt på älgen och skrattade... Och han var heller inte van vid att älgarna brukade ställa sig lugnt och äta på en häck
bapro skrev:Usch. Har haft hundproblem oxå när jag ridit ut. Lösa jakthundar är rena mardrömmen.
Ett annat problem är att vi inte har så många ridvägar, och om man ska rida ut en bit måste man förbi en gård med 2 grå helt galna skällande jakthundar i en hundgård... Mina hästar är inte ett dugg rädd för hundar som bara går förbi, men dessa är helt galna. DE hetsar på hästarna, kastar sig mot gallret hoppar upp så högt de kan . (tror att de försöker hoppa ut, det ser i varje fall ut så) de morrar och har sig, samtidigt som det skramlar i gallret de kastar sig mot, bara någon meter från vägen. Kan inte göra så mkt åt detta tyvärr, försöker undvika att rida där men det är synd då man inte har så många alternativ... Ägaren får inte ens tyst på dom själv. ( en gång när min häst stod på bakbenen där & vägrade gå förbi där kom ägaren ut och försökte) Jag vågar inte tänka på vad som skulle hända om don kom sig ut när man red förbi...
Jag ska inte försvara de hundarna, för ägaren ska kunna få tyst på dom DIREKTom det är så... Om hundarna skulle komma lösa kan jag nästan garantera att de skulle försöka ställa dig, alltså - de tror ju att din häst är en älg . Din häst skulle förmodligen känna sig väldigt trängd och försöka ta sig ur situationen -och det kan ju sluta riktigt illa både för dig och hästen och hunden.
Jag red förbi hemma hos mig en gång när en av hundarna var lösa (vi har jakthundar) och det var faktiskt rätt komiskt. Hunden ville gärna försöka få hästen att stå still och skälla så att husse hörde att nu, nu kan du komma och skjuta för nu har jag hittat en älg han tyckte dock att det var märkligt att matte satt på älgen och skrattade... Och han var heller inte van vid att älgarna brukade ställa sig lugnt och äta på en häck