Vad fyller du 2018 med?

Förhoppningsvis roliga saker, mer ordning på allt i livet osv.
Mer troligt: prestationsångest och allmän ångest kring allt möjligt :grin:

Förutom allt det vardagliga som fyller mitt liv rätt bra redan så är det träning jag vill ägna mig åt. Träning av mig själv och min häst.

Mycket hästar (som alltid), jobb, träning, mina andra djur och massa kärlek och roliga upptåg med min familj :love:

Jag blir av med en energitjuv i början av året nu och ska fokusera ännu mer på vad jag och min familj vill och tycker är kul och inte försöka göra andra nöjda, det får dom fixa själva :p

Ska fortsätta ta hand om mig själv och stressa mindre.

2017 var ett bra år, motgångar men mycket som hände. Mitt mest omtumlade år var 2015 och jag håller på och återhämtar mig från det fortfarande.

I år kommer även vår nya lilla familjemedlem en hund, som jag längtar!!

Pinsamt att skriva det men ska faktiskt gymma mer som andra nyårslöftare :)
Annars ska jag flytta, ge både pojkvän och häst mer uppmärksamhet och ägna mindre tid åt att messa konstant :D

Vårdnadstvist vet jag att det kommer innehålla.
Givetvis jobb och där hoppas jag på framsteg i både utveckling och karriär.
Resor hoppas jag innerligt på men pga förstnämnda aktivitet är det ännu inget bokat. Tänker dock att skidresa till Trysil, weekend-resa till Paris och en solresa vore bra.
Operation hoppas jag på. Jag har preliminärbokat men det ska klaffa med jobbet också.

Jag ska föda barn och överleva det. Det är enda målet/löftet jag tänker ha.

Utöver det är planerna föräldraledighet, återuppta lite hundträning och förhoppningsvis nån resa framåt hösten. Och att kroppen ska bli normalfungerande igen.

* investera i min hälsa: inte äta godis varje dag, bryta cola-beroendet och motionera mer. Inget galet, bara ut och promenera mer.
* Vara mer aktiv med mina hundar
* Försöka vara mer social. Det är ju visserligen lite beroende på att andra också orkar vara mer sociala.
* Hoppas också komma ut i arbetsträning igen, vilket återigen hänger på andra än bara mig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 104
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 049
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar