vad för hingst?

Sv: vad för hingst?

hehe ja du får väl komma och ta henne :D har lite problem med ston i stallet så jag har en herre som är mycket intresserad av dem.

haha okej! :D kan tänka det. Men hon har juh väldigt hopp prestations stam, hur är hon i löshoppning osv?

Du säger att du vill ha en hingst me mer hopp, undra om det kan bli för mkt av det goda.... både Quite Easy och Ralmé Z är duktiga hoppare. :P

ja. jo hon kan säkert hoppa, men just nu är hon lite omogen. Så jag hade tänkt att ta föl på henne (om hon inte blir såld) och sen får man se om hon har mognat efter det. hon har ju syskon efter feliciano (stavning:confused:) som ska hoppa lite högre klasser tydligen. tror att det kommer att bli en riktig pärla bara on mognar lite. hon är som många andra ston, man märker ju bara när man är i falsterbo var och varannat sto går ju som fölsto.

jah precis. Du har inga planer på att ta ut henne på 3-års test och se vad hon gå för? :)

vissa unghästar mognar ju sent.... min 4-åring har varit ganska så sen också, lite valpig, haft problem med galoppen osv, funderade ett tag på att ta föl på henne också, för att se om hon mognade efter, men något gjorde att de inte vart så.... nu har hon juh hunnit bli 4,5 år och nu är hon verkligen mkt mognare! :)

Lasandos? eller Landlord som någon redan gett förslag på tidigare i tråden.

Okej, det har ju blivit jätte poppis att betäcka sina små. och sen är det ju alltid kul med ett föl. :)

Okej, det har ju blivit jätte poppis att betäcka sina små. och sen är det ju alltid kul med ett föl. :)

jah precis, jo nu är det väldigt vanligt att man gör det. betcäker när dom e små, rider/tävlar dom några år och sedan ställer tillbaka dom i avelsboxen när dom blivit gammla. :)

Det är absolut inget nytt att göra så. Det har varit standard sedan länge då hästarna i princip inte förlorar någon tid inom sporten då.

Dessutom är det lättare att få dem dräktiga senare i livet om de fölat en gång tidigt.

Och man får en liten visning om vad stoet lämnar och om det är värt att fortsätta avla på dem senare!

Dessutom för det aveln framåt i snabb takt om man betäcker de bästa 3-åringarna efter 3-årstestet!

Det är absolut inget nytt att göra så. Det har varit standard sedan länge då hästarna i princip inte förlorar någon tid inom sporten då.

Dessutom är det lättare att få dem dräktiga senare i livet om de fölat en gång tidigt.

Och man får en liten visning om vad stoet lämnar och om det är värt att fortsätta avla på dem senare!

Dessutom för det aveln framåt i snabb takt om man betäcker de bästa 3-åringarna efter 3-årstestet!

precis, de var därför jag tänkte göra så med mitt diplom sto efter 3-årstestet, men sen som sagt vart jag för sugen på att se vad hon går för på tävlingsbanorna, ska nog betäcka henne inann hon är 6 iaf, för att sedan kunna avla på henne i framtiden. :)

Jag tkr att du ska betäcka med Cagliostro.

Har själv en mkt trevlig 3åring efter honom , och hon är underbar:banana:

Du har inte funderat på Indoctro? Min absoluta favorit :love:

Ulrick Z... helt underbart fin häst, och storhoppande!!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 934
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 827
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 616
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka