vad för hingst?

F

Fhanny

vad skulle ni ta för hingst på ett sto e.quite easy- beach boy- ralmé z? skulle vilja få en lite mer storhoppande häst. stoet är mycket lung, social och bangar inte för något. skulle vilja ha hennes lynne fast med mera hopp. har någon något förslag?

Sv: vad för hingst?

Har du tittat in Cagancho o Orlando? Vad är det för storlek på ditt sto? Har du bild?

Även Empire o Sheraton verkar ge bra men man vet ej ännu så mkt om deras avkommor...

oj glömde skriva det hon är just nu 168. och hon blir tre år i april nästa år. har bara en bil ifrån i våras. då ser hon ut så här: (har dock breddat sig)
12361674.jpg

jag är så knäpp, när jag kollar efter hingsat så kolar jag mest på resultat och inte avkommor ilket jag kanske borde göra. detta är en egen uppfödning. och vi hade ite en aning vad vi skulle ta för hingt och då fick vi rekomendationer att ta QE, därav valet.

Nej det är kanske lite för lite info...att bara kolla in resultat:)

Tex så verkar ju Empire ge en väldigt fin typ o han själv är ju helt klart lyckad med mkt bra resultat. Men det är inte lika med att han ger bra ridbarhet o bra tävlingshästar automatiskt.

nej klart man inte får någonting automatiskt, men vill ha någon som kan ge hästar med mycket kapacitet. vill att pappan ska ge fölet kapaciteten och mamman lynnet :angel:

haha ja, du ska se det vi har sett av henne när vi har löshoppat. inget vidare. man brukar ju kunna se redan nu ifall det finns något, men inte en gnutta. och hennes mamma var precis likadan.

Hingstar med Capitol-blod har en tendens att hoppa stort och med mycka styrka.

Cardento skulle antagligen bli mycket bra, antagligen Landlord också. Båda finns väl dock på fryst nu!?

Eftersom det är ett så ungt sto bör du ta en äldre prestationshingst där du vet vad den lämnar.

okej tack, landlord är jag inte så förtjust i. vet inte varför men har ng bara lite dåliga erfatenheter uten några avkommor. men kanske bara var tillfälliga. men ska kolla upp capitol :)

Cardento kanske skulle passa henne.

Själv tycker jag mycket om Elmshorn som ger bra sporthästar.

Aerline H kanske?

Senast ändrad:

Haha okej. ;)
Så var min grå också, hoppade verkligen uruselt fram till hon var typ fem.. Men sen ramlade poletten ner och hon ändrade sin hoppning totalt. :)

okej, :) ja jag hade tänkt att jag skulle ta ett föl på henne så kanske hon mognar och skärper ihop sig lite, så får vi se om något år om hon har blivit bättre :)

vad skulle ni ta för hingst på ett sto e.quite easy- beach boy- ralmé z? skulle vilja få en lite mer storhoppande häst. stoet är mycket lung, social och bangar inte för något. skulle vilja ha hennes lynne fast med mera hopp. har någon något förslag?

Trevlig stam:)kommer hon möjligen från Falköpingshållet ?:angel:

shyst stam, är den till salu? :love: jag e frälst i Ramlé Z hästar.

om jag var du skulle jag leta efter en hingst med mkt hopp, en stabil hopphingst som du vet nedärver sin hoppkapacitet, ex Robin Z, Cardento, For Feeling, Aerline H osv...

men det är så mkt som grunar in när man väljer hingst.. så mkt som ska stämma, både kroppsligt, talang och huvud. :)

ja faktiskt så är hon till salu. blir hon inte såld så kommer vi ta föl på henne :) de två sistnämda låter helt okej för mig :)

hehe ja du får väl komma och ta henne :D har lite problem med ston i stallet så jag har en herre som är mycket intresserad av dem.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 934
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 827
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 616
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka