Vad får man för utrustning med?

Sv: Vad får man för utrustning med?

Fick 2 grimmor och ett träns, tränset var faktiskt jättefin! :)

Fick med ett trasigt vintertäcke också jag hade de första dagrna innan jag köpt nytt :p
 
Sv: Vad får man för utrustning med?

Vet inte hur vanligt det är att all utrustning ingår, har fått för mig att det har blivit vanligare det senaste året (eller så har jag bara uppmärksammat det mer).

Själv förväntar jag inte mig att nåt ska ingå (förutom hästen dådå). Ja en grimma är väl alltid trevligt att få, har ju hänt att man köpt en grimma som sedan visade sig vara i lite fel storlek :o

Nämen det viktigaste ska såklart ingå som pass och andra viktiga papper, men hästutrustningen kan man ju köpa i efterhand.
 
Sv: Vad får man för utrustning med?

När jag köpte mina första hästar fick jag bara med en grimma. Till den första hästen fick jag låna en sadel och sele/kärra några veckor tills jag köpte eget. Så det var bra faktiskt.
När jag sålde den hästen skickade jag med all utrustning, sadel, träns, grimmor, vojlockar och ett vintertäcke. Hade ingen användning för det just då.
När jag köpte mina nästa två fick jag köpa nytt av allt. De var ridskolehästar så det fanns ingen egen utrustning till dom.
Den sista hästen jag köpte fick jag med all utrustning utom sadeln. Det var sagt att den skulle gå med, men säljaren hade ångrat sig samma dag som vi skulle hämta hästen. Synd för det var en väldigt fin sadel. Men den var egentligen inte skön att rida i, så jag sörjde inte. Men jag fick med flera täcken, både eksemtäcken och vintertäcken. Flera olika bett och två träns. Plus flera grimmor. Så köpet gick nog ihop för mig ändå.:angel:
 
Sv: Vad får man för utrustning med?

Har bara fått med grimma när jag köpt häst. Förväntar mig inte att få med ngt heller. Vill hellre ha den utrustning jag själv valt:)
Verkar mest vara såna som aldrig haft häst förrut som förväntar sig och vill ha med massa grejer...
 
Sv: Vad får man för utrustning med?

Har fått med grimma och träns vid ett tillfälle samt vid ett annat tillfälle några täcken. Tror inte det varit mer än så.
Jag förväntar mig inget alls, inte ens grimma och grimskaft, om jag köper häst. Skulle jag sälja häst vet jag inte riktigt om något skulle följa med. Kanske att nya ägaren kan få köpa med sadeln, om den inte passar någon av mina andra hästar. Dock får de ju prova sadeln först så den passar även ryttaren.
Täcken, benskydd, träns osv har jag andra hästar som kan ärva så har inget behov av att skicka med det. Skulle det vara så att köparen frågar så skulle jag isf skriva en lista på vad som finns och så får den personen köpa till det separat.
 
Sv: Vad får man för utrustning med?

De två sista hästarna jag köpt har jag fått med varsin trasig grimma..
jag förväntar mig inte att få med utrustning, men jag skulle vara intresserad att köpa till en välutpassad sadel till hästen från säljaren.
 
Sv: Vad får man för utrustning med?

De två gångerna jag köpt häst har jag bara fått med grimman.

Har hästen en "svår" rygg hade det varit guld att få med en för hästen väl tillpassad sadel.
Jag skulle själv bara bli glad över att få med mer utrustning, det man inte gillar kan man ge bort, sälja el. slänga.
 
Sv: Vad får man för utrustning med?

Jag vill ha med grimma iaf.

Har hästen en väl anpassad sadel kan det vara väldigt bra att få med den, alternativt få veta vad det är för sadel så man kanske kan köpa en likadan, eller vet ungefär vad man ska börja leta efter.

Till ponnyn vi sålde förra året fick de med ett gammalt träns bara tror jag. Tjejen hade köpt en egen grimma till den, så såfort papprena var påskriva så bytte hon grimma :D
Vi hade använt 2 sadlar till den som inte passade den alls bra, då vill man absolut inte skicka med det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
Svar
13
· Visningar
565
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 639
Senast: Svartkatt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 866
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp