Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Avmaskningsmedel med prazikvantel.
Klokt!Själv undviker jag allt som är naturmedel och alternativa behandlingar till mitt sto när hon är dräktig eftersom jag inte tycker att det är värt risken att chansa.
Vilka avmaskningsmedel innehåller det? Tycker det är så jobbigt att veta vilka avmaskningsmedel man "törs" använda på dräktiga ston, det är trots allt ett gift...![]()
De medel som innehåller Prazikvantel är:
Droncit
Equimax
Cydectin comp.
Ivomec comp.
Övriga medel går bra,i Pyrantelgruppen: Banmith och Fyrantel och ivermectingruppen: Ivomec, , Noromectin, Eraquell
Bimectin och moxidektinpreparatet Cydectin.
#kl#
Gran ska de inte äta,så man ska aldrig slänga in den avdankade julgranen i hästhagen om man har ett dräktigt sto./L
Men hade inte denna tråd dykt upp hade det nog hängt massa granris i hennes box även denna vinter , så jag tackar trådskaparen ödmjukast för uppstart av denna tråd då jag fått lära mig något nytt!![]()
Jag säger detsamma, man lär sig alltid något nytt
På tal om BoT, har precis stallat in min tjockmärr nu och hon ska enligt veterinärs råd ha just BoT knäskydd nattetid, men vågar man prova? Hon är inne på dygn 65 nu och allt har sett bra ut på UL.
Egentligen ska hon ha Artro-Flex också, men det avstår jag helt sen alla naturläkemedel avråddes.
Kan väl också tillägga; ni som har ridbara avelsston, hur långt in i dräktigheten och hur hårt rider ni dem?