Vad brukar ni skicka med när ni säljer häst?

Sv: Vad brukar ni skicka med när ni säljer häst?

Till gammelgubben fick jag inte med något, hade med grimma och täcke och transportskydd när jag hämtade honom...

Till mammas sto fick vi med ALLT (fast betalade extra för 2 prestige-sadlar)

Till nya killen fick jag inte heller med någonting, men eftersom jag redan har allt till min andra häst så har jag bara köpt en grimma och ett regntäcke och ett par framskydd extra...

Jag har köpt flera hästar och vad jag har fått med har varierat. Det verkar som om att man antingen får med allt eller inget, så har det iaf varit för oss.

Den enda jag har sålt fick med sig "allt", dvs det som inte kunde användas till någon annan häst vilket var ganska mycket saker.

Hur har ni gjort när ni sålt alt. vad har ni fått med när ni köpt häst?

Det är hästen jag säljer och inte sakerna. Är det saker skriver jag in det i annonsen och jag gör det bara i så fall att jag vet att jag inte kommer att ha en häst i samma storlek igen. Som nu när jag säljer ett stort fullblod, så skickar jag med täcken och träns, då jag definitivt är en arabperson.

När jag köper häst är jag inte så intresserad av utrustning, bara hästen. Framförallt är jag inte intresserad av sadel.

Hälsning Maja

När jag köpte min ponny fick vi bara en sliten grimma och ett stalltäcke i storlek 145 ( han har 125 )

När vi sålde han skickade vi med
-ett vintertäcke
-ett träns
-en grimma
-ett fleecetäcke
och dom köpte sadeln till.

( vi sålde han i onsdags så letar nu maxad D-ponny)

Senaste hästen vi köpte fick vi ganska mkt grejer me då ägaren inte skulle ha någon mer häst. vi fick fölande:
Sadel
stubben träns
stubben gjord
ca 5st schabrak
massor med lindor och paddar
benskydd bak o fram
2 bett
2 grimmor ( 1 läder, 1 nylon)
1 kedje grimskaft
Lite borstar
1 termo täcke
1 bucas regn täcke
1 flis täcke
1 ländtäcke.

så till denna fick vi kanske mycket grejer o allt ingick i priset.. allt vae i gott skick. var något schabrak som var otvättat som hon "skämdes" för att skicka med! :)

de övriga hästarna har varierat, har varit allt från endast en grimma till täcken osv.

Då jag sålde min förra häst fick dom med 1 hoppsadel (dressyr sadeln köpte hon av mig)
2 schabrak
träns m bett o tyglar
sadelgjord till hoppsadeln
1 regn täcke
1 termo täcke
1 bomulls täcke
benskydd till fram och bak.
1 grimma

anlednig tilll att jag skickade med täcken var för att jag e nojig att han skulle frysa annars :angel:

Senast ändrad:

Första hästen fick jag med mycket till, täcken, borstar, träns med mera. Nästan allt åkte dock i soptunnan direkt, blä..

Andra hästen endast grimma och en bal hö till transporten..

När jag sålde mitt föl fick han med sig sin nya lädergrimma till transporten, och ett grimskaft.

När jag köpte min häst fick jag med grimma, borstar och sadel.

Sadeln passade henne inte så det blev att skaffa ny ganska omgående.

första hästen ja köpte fick ja mä körsele, två träns, två bett, två täcken, tolksele vojlick, sadel,tio grimmor, stigbyglar,vagn, och lite mera små saker. när ja sålde honom fick köparen mä allt som ja fick. häst nummer två fick ja mä grimma och ett träns:smirk:

Jag skickade med rubbet, när jag gjorde mej av med gammeln, men de ville inte ha sadeln, utan skulle ordna en egen. Synd! Eftersom den var utprovad just för honom, och vi hade väldigt svårt att hitta rätt innan. Det medförde, att jag står med en sadel, som inte passar nån häst överhuvudtaget, och som aldrig blir såld. Det enda jag behöll var ett superdyrt stubbenträns, som passar alla hästar (fast det hade de velat haft). Naturligtvis fick de med en massa andra träns.

Jag tycker det är lite snålt, när man köper häst, och de skickar med allt gammalt o trasigt och misspassande och behåller de hela täckena själva..Hur kul är det att stå där med "pålle" i regnet och inte ha ett helt täcke att lägga på, innan man varit iväg o shoppat!

När jag köpte D-Ponnyn fick jag med en grimma och grimskaft.
När jag köpte storhästen fick jag med, träns, sadel, fårskinnpadd, schabrak, benskydd.
När jag sålde storhästen fick dom med, sadel, träns, benskydd, schabrak, täcken mm. Hade ingen använding av det då hennes grejer var för litet för D-ponnyn.

När jag sålde min häst så fick dom med:
*Alla benskydd, ca 4 par
*Alla täcken ca 7st
*Sadel(syntet maxam:love:)
*Träns
*Ridspö:D
*Grimma
*Grimmskaft

Dom fick med i stort sett allt.
Har inte mycket saker kvar.

Köpt:

1. Sadel (komplett), träns, vintertäcke, 4 benskydd, grimma.
  2. Inget, men hade haft hästen i 2,5 år innan vi köpte henne, så hade hunnit köpa all utrustning innan. När vi lånade henne fick jag med träns, sadel, täcke.
  3. Grimma
  4. Grimma + stalltäcke
  5. Inget

Sålt:

1. Sadel (komplett), träns, vintertäcke, regntäcke, bomullstäcke, 4 benskydd, grimmor
  2. Sadel (komplett), träns, grimma, boots. Lånade ut skydd och täcke tills hon köpt egna.

KL

Till Dacke fick vi träns, grimma och grimskaft. Har nu även köpt en loksele :P
Till Crow fick vi grimma, senare köptes sadel till honom (som behöver få nya sadelgjordsstroppar men annars är ok) och sadel till Dacke (fast den tillhörde inte henne som sålde den.. :angel:) av Crows förre ägare.

jag brukar inte få med ngt. Men jag fick en ny grimma för såsådär 70 spänn till friesern :idea: däremot har jag ibland köpt till utrustning som tillhört hästen.

när jag sålt har jag skickat med en del saker, såsom träns, bett, ibland sadel och saker som passar hästen. Men jag skickat väl inte med dom finaste sakerna om dom går o använda till ngn annan.

till den första ponnyn jag köpte fick jag med allt utom sadeln då ägaren hade en hoppsadel som passade hennes häst och dressyrsadel som inte låg bra på min ponny.. Vi provade dock ut sadel hos förra ägarna! Jag fick hem sadeln innan hästen :P

De jag fick men var:
6 grimmor
Olika täcken
träns + två bett
några schabrak och en vojlock
ett ländtäcke

till de andra två ponnyerna som är köpta från samma uppfödare fick vi bara med en grimma.

när jag köpte min häst fick ja med

*sadel
*träns
*schabrak 2 st
*ylle täcke
*vintertäcke
*regntäcke
*grimma
*benlindor

det är det jag kan komma på nu... stod inge om utrustning i annonsen som det brukar göra lägg till å få med grejjer utan allt var ju hanses grejjer så de såg ingen anledning till att ha kvar det!!!

Dom två första kommer jag inte ihåg, var ganska liten då:D

När vi köpte mitt sto fick vi med grimma och ett träns.

Unghästarna fick vi och vi fick dessutom en massa saker, som troligen kostat en del. Underbara fd ägare där:love: Som vi fortfarande självklart har kontakt med

Har aldrig sålt häst, men de jag köpt har jag fått med följande till:

1: Grimma och grimskaft, fick köpa till komplett sadel och träns av dem jag köpte honom av.

2: Lädergrimma och vanlig grimma.

3: Grimma, träns (som inte passade), 2 vintertäcken (som var för stora), ländtäcke (jättefint, men för stort).

4: Grimma.

Tinkern hade med sig en grimma (som var från skötaren, den fick hon tillbaka sen när jag träffade henne, som minne), Stimpill hade med sig en grimma från Island, som jag faktiskt tror jag ska ta hem från stallet och spara, han får inte använda den för den tillhör "se men inte röra"-avdelningen (som det mesta andra jag har till honom). :angel: Men det tycker jag kan vara kul att ha, eftersom det står hans "kod" som han hade rakad på ryggen när han kom från Island på grimman, kan vara kul att ha. Skulle jag sälja honom vet jag inte vad jag skulle låta ingå i priset, men har inga planer på att sälja honom inte just nu iaf. :angel: Får se hur han uppför sig när kiropraktorn kommer på tisdag, när hon var där i fredags stod den unge mannen och BET på stallinredningen! :eek: Matte höll ju på att skämmas ihjäl över sin ouppfostrade häst. :o :angel: :D

Häst 1 köptes från hästhandlare: Grimma.
Fick kontakt med gamla ägarna som skänkte oss de tillbehör som de inte skickat med vid försäljningen- hästhandlaren skulle skicka vidare till ny ägare med gjorde inte så.
Häst 2 köptes från ridskola: Grimma
Häst 3 skänktes som "problemhäst": Grimma
Häst 4: lädergrima.

Skulle jag sälja så skickas det med grimma, grimskaft, träns med- eller utan bett beroende på hur hästen rids samt alla borstar och sånt. Sadel kan köpas måttanpassad till hästen, antingen helt ny eller den hästen har för tillfället. Om de vill ha ny sadel så rabbateras den självklart.

/migo
som aldrig sålt häst...

Jag har köpt flera hästar och vad jag har fått med har varierat. Det verkar som om att man antingen får med allt eller inget, så har det iaf varit för oss.

Den enda jag har sålt fick med sig "allt", dvs det som inte kunde användas till någon annan häst vilket var ganska mycket saker.

Hur har ni gjort när ni sålt alt. vad har ni fått med när ni köpt häst?

Det här fick jag när jag köpte mitt sto juni
*Sliten Grimma från ridskolan hon var utlånad till + en stump grimskaft+ pass,vaccinationsintyg och sånt viktigt!
*Kan ju påpeka att hennes ägare bodde långt upp i östersund i en liten by som hette hölatoppen så det var inte så konstigt:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 052
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar