Vad blir det?

Sv: Vad blir det?

Jag trodde det var en flicka i min mage. gjorde ett köns-ul i v 24 tror jag. å de visade sig att jag hade rätt.

Jag trodde att hon skulle komma ut 7/6-08. Hon kom 9/6-08. Jag hade bf 28/5. värkarna började redan 4/6.

Jag slapp sånt där med folk som ska taffsa på magen. förutom 1 person.

Vi va på sambons plastmammas 50-årsfest. jag var väl i v. 35 eller nått sånt. Så kommer det fram en som tog mig på magen. Efter det presenterade hon sig som min sambos farbrors fru eller nått sånt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad blir det?

Jag visste med båda mina att det var pojkar.

Med första var det många som trodde på flicka, men med andra var nog alla överrens om att det var en pojke till.

Mina graviditeter var helt olika med cravings, form på magen och hjärtljud. Ändå var det samma kön.

Men visst är det roligt att spekulera :)

Angående "magklappningar" hade jag inga problem med det, utan mest njöt av uppmärksamheten!
 
Sv: Vad blir det?

Jag viste att jag bar på en dotter. Jag viste det så mycket! Men alla sa att det var en pojke, sambon pratade med "honom" och jag velade väl lite, för jag ville följa med strömmen. :p

Vi fuskade på UL, när BM frågade vad vi trodde det var så både min mamma och ex-sambon i kör "Det är en pojke".
- Nej, det tror jag inte att det är! Sa hon och jag bara log. Jag log mer hela kroppen, för jag hade ju vetat länge. :)

Att man anses allmän som gravid är något jag stört mig mycket på, alla som kommer fram och tallar på magen utan att fråga, utan att känna mig. :eek: Men ännvärre nu när alla, ALLA kör ned huvudet i barnvagnen. Usch!

Skvaller orkade jag inte lyssna på när jag blev gravid. Men det var ledsamt att skvallrarna tog lyckan att få berätta för min pappa ifrån mig, för de jävlarna hann först.
 
Sv: Vad blir det?

Jag kände på mej att jag väntade en pojke fast alla tecken enligt teorier mer tydde på flicka, men jag fick som sagt en pojke.

Tycker det verkar vara tvärtom, man säger ju att om man bär lågt, har liten mage, inget sträck, tex, ska vara flicka, samma sak med att man mår mer illa & speciellt kvällar osv.
Fast alla som stämmer in på det jag sett i verkligheten har fått pojkar.
Det som man säger är pojke, större mage, högt buren & rand, brukar vara flickor:angel:
 
Sv: Vad blir det?

Jag tror jag väntar... en pojke kanske. Men det är myyyycket svårt att säga. JAg har ju inte mkt till mage än! Sambon tror oxå på pojke. Alla andra tror på flicka och när jag frågar varför svarar de att jag och sambon är typiska såna som får flickor.. hmmm hur nu såna kan tänkas vara!
 
Sv: Vad blir det?

Jag kände redan från början att det var en pojke, jag ville verklige ha en pojke men förberedde mig ändå lite på en tjej. Fast på förlossningen var jag bombsäker på att det var en pojke och det var det!

Jag hade BF 28/10 men höll hela tiden tummarna för den 22a, tror t.om jag skrev på bukefalos när jag var runt v. 37-38 att jag tror på den 22a. Veckan innan så bara ringde jag mina föräldrar och i princip sa till dem att komma hem till oss och äta en sista gång innan bebisen är ute, någon skum känsla bara. De var hos oss den 21a.

Och även där hade jag rätt! Han kom den 22a!
 
Sv: Vad blir det?

Men när det väl är dags för tafsandet att börja planerar jag att ha klurat ut någon form av liten smidig, flyttbar lapp på magen med texten "Se men inte röra!"...

Har ni några kreativa idéer på dylika lösningar?

Ohhhh Ge mig en billig t-shirt så har jag textilfärger.
Vad sägs om:

• BACK OFF!!!
This is my home // The baby

• Tafsa o jag kommer o biter dig i fingrarna. / Bebisen

• Alt måla polis- eller vägarbetesavspärrning.

Den mer avancerade varianten är tryckreceptorer kopplade till ett överfallslarm. Jösses var förvånade folk skulle bli. :devil:
 
Sv: Vad blir det?

Jag msåte säga att jag har varit förskonad från en massa klappar på magen. Det är bara mina bära som gör det. Sambon och min mamma om jag frågar om hon vill känna lillkillen i magen sparka. SAmbon känner naturligtvis när han har lust. Jag vill inte ha en massa andras händer på min mage, den är ju faktiskt fortfarande min fast jag är gravid. ;) Skrämmande att folk inte kan respektera det. Nej jag är glad att jag slipper sådana bekymmer iallafall.
 
Sv: Vad blir det?

Jag har tydligen den typiska pojkmagen, min barnmorska tror det blir en pojke och jag själv har varit inställt på pojke redan från början så ja...jag tror det blir en pojke, men det visar sig väl om ett par veckor.

Jag har inte råkat ut för så mycket magklappande däremot några märkliga bekanta som envisas med att krama magen när dom fått i sig lite för mycket, fast iof är det ju aldrig fel med en kram!?
Igår sprang jag på några kompisar utanför en affär som jag stannade och pratade med, då kommer det fram en äldre herre - "Ursäkta mig fröken jag vill inte lägga mig i och detta angår inte mig (Här var jag helt säker på att han skulle gnälla om att vi stog i vägen så jag började flytta mig åt sidan) men jag vill bara gratulera och önska hemskt mycket lycka till!"
 
Sv: Vad blir det?

Det här med magen har inte stät på mig. Jag har både nu och förra graviditeten väntat pojkar. Min mage har varit vldigt liten, ingen hormonrand, illa har jag mått mest på kvällarna. Först kom det ut en Christoffer och ju väntar jag en Alex. Jag tror magen ser ut olika beroend på ens egen kropp, gener med mera och hur barnet ligger.
 
Sv: Vad blir det?

Kändes som en tjej från dag ett...men sen blev jag osäker några veckor, kanske mest för jag ville intala mig att det likaväl kunde vara en kille. Var på köns-UL i vecka 27 och fick då veta att vi väntar en liten tjej som jag trodde! :love:
Nu längtar vi massor efter att få träffa henne! BF 31/3
 
Sv: Vad blir det?

Ingen vågar klappa min mage utan tillstånd :devil:

Den är privat, endast sambon & en särskild vän får lov att tafsa på den med tillstånd utan att jag fräser & delar ut en käftsmäll.
Den vännen är "godkänd" då h*n själv antagligen trots flera års försök inte kan få egna barn. Och har stöttat & hjälpt mig massor speciellt sista tiden då man mer eller mindre rullar fram.

Sen eviga tjatet om könet *himmlar med ögonen*
Vi har medvetet undvikit ta reda på könet, något roligt får man ha efter burit på den i 9 månader ????


Men omgivningen stör sig på det & det är inte dom som skall få smått??
När dom frågar vad jag tror det blir för kön?
För dom får bara mitt fina svar: - En bebis förmodar jag :devil:

Sambons farmor har varit hos en spådam & denna damen hade rätt om väldigt mycket som hon absolut inte kunde ha någon aning om. Farmor har fått reda på datum & kön & hon har sagt att hon vet, men håller inne med informationen tills den är född av respekt mot oss. :bow:

Stå på er, en uppblåst graviditetsmage med bristningar är ingen allmän egendom :banana:

/Spirit med 3 veckor kvar :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad blir det?

kl*

Jag är en sådan person som är väldigt förtjust i graviditetsmagar. Men jag skulle aldrig gå fram till någon jag inte känner och börja tafsa på hennes mage. Enda magen jag har tafsat på var en kompis, men då frågade jag om lov innan. Den kändes jättebra, kan jag säga :)
 
Sv: Vad blir det?

Börjar med att gratulera! :)

Vi tog reda på könet för en månad sedan. Sambon har hela tiden varit bergssäker på att det är en tjej. Jag däremot har inte haft minsta känsla för vad det var kön faktiskt.

Alla som gissat könet har haft rätt utom en kompis som gissade tvärtom bara för att alla trodde på det andra :D

Sambon hade rätt iaf, det är en tjej som tittar ut i vår :love:
 
Sv: Vad blir det?

Jag tror inte.... jag är helt övertygad.

Du kommer få en................

















otroligt bedårande söt liten BEBIS! :love: ;)

Skit i de andra, lappa till dem om de tafsar, o slå skallen av dem som snackar skit o skvallar. Skyll på graviditetshormoner :angel:

Jag har tafsat på en bebismage i mitt liv, det var Mysgrisens o jag bad om lov först :D o det var helt sanslöst underbart o jag längtar till jag får klappa på en egen :D
 
Sv: Vad blir det?

KL
Jag var helt säker på att det var en tjej, så säker att jag höll på att handla klänningar. I v 29 fick vi reda på att det var en kille och jag är JÄTTEGLAD att jag fick reda på det och hann ställa om mig för jag blev verkligen förvånad.

Jag avskyr när folks ska klappa på en! På jobbet skulle ingen göra det men bland andra människor..... Gr
 
Sv: Vad blir det?

manniskor blir sa harligt arliga nar man ar gravid.....*ironiskt*
har i spanien far man inte gora nagonting nar man ar gravid...
var ute och gick i ett kopcentrum for en vecka sedan,da var det en okand manniska som tyckte att jag minnsan skulle aka hem och lagga mig och vila..:o
nar jag aker till stallet for att pyssla om min hast,brukar min killes slaktingar beratta for mig att barnet kan do i magen...:eek:
och ater man inte sina vitaminer varje dag kan barnet bli utvecklingstort....:crazy:
har har alla asikter om min graviditet...:cry:
 
Sv: Vad blir det?

Med min första kunde vi inte hålla oss utan vi tog reda på könet. Det var en pojke. Jag mådde illa i 6 månader och kräktes i princip varje dag. Men med min två så var det en helt annan graviditet. Då var jag otroligt trött och hade ett hetsigt temperament, i övrigt mådde jag toppen. Så då tänkte jag lite försiktigt att det var en flicka... och jag fick rätt:bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 820
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 158
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 957
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 753
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp