Läste s&p som S-O-S, alltså den klassiska "sås och potatis", och tänkte att det blev väldigt mycket med stuvade makaroner också, haha!Stuvade makaroner med dijonsenap och stekt Zucchini med vitlökspulver, s&p.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste s&p som S-O-S, alltså den klassiska "sås och potatis", och tänkte att det blev väldigt mycket med stuvade makaroner också, haha!Stuvade makaroner med dijonsenap och stekt Zucchini med vitlökspulver, s&p.
Kanske lite lite rökt paprikapulver? Tar lätt över dock men litegrann är gott.Vad hade ni haft i pastasås för att ge lite mer fyllighet i smaken? Det ska ersätta smaken av pancetta men som protein i tänkte jag ha quornbitar, men de ger ju inte så mycket umamismak. I övrigt innehåller såsen broccoli, creme fraîche, tomatpuré, kryddor. Så ganska mild och platt smak just nu.
Tack, bra förslag, har båda hemma ocksåKanske lite lite rökt paprikapulver? Tar lätt över dock men litegrann är gott.
Annars tänker jag sån umami-buljongtärning!
Det är det som även heter näringsjäst och ger umamismak (förutom att det innehåller en del spårämnen). Finns en del recept där man använder det som ost-ish i tex pesto eller mac'n'cheese.Aldrig hört talas om?
Tack Lovar att jag var på väg att förklara!Det är det som även heter näringsjäst och ger umamismak (förutom att det innehåller en del spårämnen). Finns en del recept där man använder det som ost-ish i tex pesto eller mac'n'cheese.
Jag har inte lagat särskilt mycket med jäst (ska jag vara ärlig så var det några år sedan), har du något bra recept där det kommer till sin rätta?Tack Lovar att jag var på väg att förklara!
Den gör jag ibland, supergod!Zeinas dal makhani
Gjorde en favo linsgryta igår, hade i kokosmjölk för att få den vegansk.
Gjorde även naan med hjälp av ifraiche.
Löjligt gott.
Åh, blir osäker på om jag testat! Du recenserar väl sen här i tråden?Jag ska äntligen prova Jackfruit!!! Spänningen går att ta på! Fredag smäller det
Vet inte vad du har att tillgå i din matbutik men här finns det färdig grillat kött å så kan man köpa en färdig gratäng eller potatissallad till. Serveras bäst med valfri favoritsallad och enligt mig är sås ett måste.Lattlagad middag men med lite fredagskansla - vad har ni for tips?
Räkor på rostat bröd, med aioli och creme fraiche, helt klart.Lattlagad middag men med lite fredagskansla - vad har ni for tips?
Vet inte vad du har att tillgå i din matbutik men här finns det färdig grillat kött å så kan man köpa en färdig gratäng eller potatissallad till. Serveras bäst med valfri favoritsallad och enligt mig är sås ett måste.
Ursäkta tänkte inte på vilken tråd det var i.+ @Pilot Tack for forslag - men detta ar veggotraden, sa kott och rakor funkar inte tyvarr
Jag såg nu det när jag fick en notis, sorry!+ @Pilot Tack for forslag - men detta ar veggotraden, sa kott och rakor funkar inte tyvarr
Lökpulver!Tack, bra förslag, har båda hemma också
Är broccolini detsamma som broccolisparris? Ser gott ut.Det pleven pasta med svamp, broccolini, plommontomater och rödlök som stekte i riklig mängd olja, blandat med salt, peppar och citron
Visa bifogad fil 114641