Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

20220227_123539.jpg
 
Gröna linser i gryta med tikka masala kryddor. En färdig burk köpt utomlands med tikka masalabas, konserverade tomater, grönsaksbuljong (hittat en utan salt och alla smakersättare), vitlök och linser. Finhackad silverlök och youghurt ovanpå!
 
Så galet god tomatsoppa att jag var tvungen att visa den för någon 😁

Stekte några vitlökar och en halv gullök tillsammans med buljongtärning, chili och kanel.
Hällde i två burkar krossade tomater (kung Markatta), en halv tetra med gröna linser, två msk grädde, en skvätt socker och lät koka ihop.
Mixade soppan och serverade ugnsbakat bröd. Huu så gott det blev :d
Snabbt gick det också.
 

Bifogade filer

  • DSC_0596.JPG
    DSC_0596.JPG
    210 KB · Visningar: 8

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 436
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 510
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 874
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp