Vad betyder denna bedömningen?

G

Gyllene

Bed två faser A:0+A / A

Jag hittade inte förklaringen till någon sån i den andra röriga tråden, så jag hoppas denna kan ligga kvar här tills jag har fått svar.

Sen, en kanske lite pinsam fråga; heter det "noll" eller "o" (som i orm) i A:0 :crazy:

Sv: Vad betyder denna bedömningen?

En bedömning som jag tror knappt existerar... Fel och tid i första fasen, i andra fasen bara fel. (Så länge man klarar maxtiden.)

Det uttalas "A noll".

Åhhh, du har ju redan fått svar, men jag fick en liten nostalgitripp från när jag red ponny, då denna bedömning var den vanligaste, fast då hette den iofs bara A:0 och det hela var i princip att det var omhoppning direkt dvs, det var bara en grundomgång men den var på tid.:banana:

Den bedömningen är fortfarande väldigt vanlig, främst LA/1,20-klasser brukar ha den bedömningen. (Åtminstone i Örebro, Östergötland, Södermanland.)

Ja, den är smidig att ha i klasser med många startande eftersom det går fort, personligen tycker jag den är roligast eller möjligtvis A1:c, om den nu finns kvar, (hängde inte riktigt med i omformationen på hoppbedömnigarna). Fort ska det gå!

Avskyr att vara på tävlingar som tar mer tid än vad som behövs pga stora klasser och knepiga bedömningar.

A:1c är ju "omdöpt", heter ju nu Två faser A:0+A:0. Samma princip som den tidigare A:1c.

A:1a/b är ju väldigt sega bedömningar, används inte heller särskilt ofta numera. Möjligen vid sådana klasser som avslutar meetings, distriktsmästerskap och dylikt.

En bedömning som jag tror knappt existerar... Fel och tid i första fasen, i andra fasen bara fel. (Så länge man klarar maxtiden.)

Det uttalas "A noll".

Jo, denna bedömning står på proppen till en lokal. Tycker det verkar lite onödigt med tid i grundomgången ?? Men tack för svaret :bow:

A:et som står efter snedstrecket "/A" är det för avd. B-ekipage då?

A:1c är ju "omdöpt", heter ju nu Två faser A:0+A:0. Samma princip som den tidigare A:1c.

A:1a/b är ju väldigt sega bedömningar, används inte heller särskilt ofta numera. Möjligen vid sådana klasser som avslutar meetings, distriktsmästerskap och dylikt.

Jo, det där med A1:cn blev A0/A0 hängde jag med på och jag håller helt med dig gällande A1:a/b, riktigt segt, speciellt när arrangörerna varit oerfarna och maskat för det..

Verkar helskumt men stämmer säkert då den LC:n har lägre kostnad än den andra.
Dock skulle jag nog hellre se att man skrev bedömning A+A istället för det finns ju ingen poäng med tidsbedömning i första fasen...

Nej, skumt men det får gå :D

Förresten. Bedömning A, "vinner" alla som är felfria?

Senast ändrad av en moderator:

en följdfråga... A:1a betyder alltså att man skall vara felfri i grunden - som inte är på tid - samt omhoppning direkt, och DEN är på tid?

Det heter väl inte A:1a längre ?? Motsvarigheten är väl A+A:0 då?

A:1a innebär att de med samma antal lägsta fel gör upp i en separat omhoppning.
Alla hoppar alltså först sin grundomgång och därefter gör de med minst antal fel, oftast de felfria, upp i en omhoppning.
Grundomgången är på tid men den tiden används för att mäta så man inte överskrider maxtiden.

Okej :idea: ja jag har ju inte tävlat förr när bedömningarna hade andra namn.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 564
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar