Vad betyder denna bedömningen?

Sv: Vad betyder denna bedömningen?

hej
då måste jag bara fråga.. i bedömning A är det bara grundomgång eller är det omhoppning med???

okej har anmält mig till det kan ju vara bra att veta lite färsk på detta. Tagit upp detta på gamla dar så man är ju lite nervig.
Tack så mycket:bump:

Jag skulle tro att det är en miss i proppen. Ska säkert vara A:0+A:0 då alla de andra klasserna på tävlingen har den bedömningen.
Det verkar helt befängt att ha A:0+A och dessutom blir det väldigt dyrt för arrangören eftersom de kommer att få mängder med placerade. Hör av dig till tävlingsledaren och fråga tycker jag.

Var det inte till mig?
Jo, det verkar lite dumt men det blir ju många placerade på en vanlig bed A också.

Var det inte till mig?
Jo, det verkar lite dumt men det blir ju många placerade på en vanlig bed A också.

Oops, ursäkta jag måste ha klickat fel, visst var inlägget menat till dig :)

Vanlig bedömning A används nära nog uteslutande i Avd B och där finns inga krav på priser/premier, precis som i Clear round. Därför blir det inte särskilt dyrt för arrangören (också därför det brukar vara en lägre avgift för att få delta CR-klasser eller i Avd B)

Hmm, okej. Ja det kommer nog bli många om alla felfria ska ha pris. Priserna lär ju inte vara så dyrbara.

Hmm, okej. Ja det kommer nog bli många om alla felfria ska ha pris. Priserna lär ju inte vara så dyrbara.

Prisernas dyrbarhet får inte avgöras av antalet placerade. Arrangörerna är skyldiga, enl TR, att ge priser (ev. stallplakett inkluderat) motsvarande minst insatsen i klassen, dvs start- och anmälningsavgift.
Tyvärr är det långt ifrån alla arrangörer som håller sig till detta och ännu färre ryttare som är så pålästa att de kräver vettiga priser av arrangörerna, men det är en helt annan tråd :smirk:

Aha :idea: blir klokare för varje gång du skriver! I så fall lär det bli väldigt dyrt för det brukar ju vara många felfria..

Arrangören är inte alls skyldig att dela ut priser (då tänker jag på hederspriser).

Men i det fall de delas ut så ska värdet uppgå till minst summan av ryttarens insats i klassen (där kan stallplaketten räknas in).

Läste nu ditt inlägg lite mer nogrannt och insåg att du nog menade precis det jag skrev angående hederspris:

Men i det fall de delas ut så ska värdet uppgå till minst summan av ryttarens insats i klassen (där kan stallplaketten räknas in).

Ber om ursäkt och skyller på att jag är lite trött:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 564
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar