Vad betyder dem olika spalterna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad betyder dem olika spalterna?

Den första listan är över aktiva hingstar i holsteineravel. Dena andra länken är över hingstar som hade sin sista avelssäsong mellan 1990-2003.

I den första listan är siffrorna i blå fält fölbedömningar, gula fält är bedömning av ston som blivit stambokförda, gröna fält ston som gjort sto-test ( pågår i ca 3 veckor).

Siffrorna i spalten DE talar om vilket år hingsten började användas i avel. DEJJ=är i hur många år hingsten var i avel. NK=antal bedömda avkommor. Si%=säkerhet i index.GZW= totala avelsindex, där räknas fölindex 10%, stoindex 30% och sto-testindex 60% av totalvärdet.

Sv: Vad betyder dem olika spalterna?

Den första listan är över aktiva hingstar i holsteineravel. Dena andra länken är över hingstar som hade sin sista avelssäsong mellan 1990-2003.

I den första listan är siffrorna i blå fält fölbedömningar, gula fält är bedömning av ston som blivit stambokförda, gröna fält ston som gjort sto-test ( pågår i ca 3 veckor).

Siffrorna i spalten DE talar om vilket år hingsten började användas i avel. DEJJ=är i hur många år hingsten var i avel. NK=antal bedömda avkommor. Si%=säkerhet i index.GZW= totala avelsindex, där räknas fölindex 10%, stoindex 30% och sto-testindex 60% av totalvärdet.
:bow: TACK! Du är väl "en liten ängel iallafall" !! :D

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 405
Senast: alazzi
·
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
35 561
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hjälp! Jag håller på att gå vilse i kattfoderdjungeln :crazy: Min lilla Alice är nu åtta månader (:eek:) och kastrerad så jag tänkte...
2 3
Svar
43
· Visningar
12 882
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 368
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka