Vad betyder: "behäftad med"

aida

Trådstartare
Hjälp! sitter och fyller i anmälan till kvalitets... det står:
Är ponnyn behäftad med dolda fel? ja/nej (hon har ju inga dolda fel, vad jag vet!)

Kan nån förklara vad som menas med behäftad? :bow:

(ingen aning om var den här tråden skulle ligga...)

Sv: Vad betyder: "behäftad med"

Nämen precis, så tänker jag med.. Hur ska jag veta om hon har dolda fel? för hade jag vetat om dem så hade de väl inte varit dolda?:confused:

Vad ska jag kryssa i? :cool:

Nej, om du tycker att din häst är frisk, vilket du säkert gör eftersom den ska gå kvaliteen... :laugh:

Man kan översätta så här= Har ponnyn några fel, som du inte vet om! Helt knäpp fråga! Hur skulle man kunna veta om dem, om man inte vet om dem?!!!

Borde inte dolda fel vara sånt som kanske inte syns utan en ordentlig undersökning? Hälta borde vara exempel på synligt fel och dammallergi (kunde inte komma på nåt bättre) är ett dolt fel?

Jag vet faktiskt inte men det har alltid varit min tanke. Behäftad lär ju vara att den har i alla fall. "Har ponnyn några dolda fel", fast det ska låta proffsigt :idea:

Tack för alla svar! :bow:

Jag har skickat in anmälan nu och kryssade i Nej.
Får hoppas det blev rätt, jag tolkade det också som så att de dolda felen är sådant som inte syns/märks, men som man vet om att de finns där... och jag vet inte om några..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 478
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 381
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 216
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 623
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka