Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är intressant att se hur det skiljer beroende på vart man borPriser utanför Stockholm kanske inte är intressanta? De är ju rätt extrema...
Nej det ingår inte i anläggningen, ligger precis bredvid. Sen är mitt stall svårjämfört iom att ingen service ingår.
Jag tycker det är intressant att se hur det skiljer beroende på vart man bor
Jag betalade 1200 för alla pass och 10kg hö förut, dock varken ridhus eller paddock. Ingen lyx alls fanns. Förstod inte hur de fick ihop det ekonomisk, hade lätt kunnat betala merÄr väl samma sak med hus och gårdar egentligen. Fast just foder och service borde ju vara samma pris ungefär medan kallhyran skulle vara det som varierar. Men så är det ju inte heller.
Jag har läst om vissa stall som tar 1500 spänn med fri tillgång på hösilage och viss service. Känns som en omöjlig ekvation.
Ja jag tycker det är intressant även med hus, hur priserna varierar över landetÄr väl samma sak med hus och gårdar egentligen. Fast just foder och service borde ju vara samma pris ungefär medan kallhyran skulle vara det som varierar. Men så är det ju inte heller.
Jag har läst om vissa stall som tar 1500 spänn med fri tillgång på hösilage och viss service. Känns som en omöjlig ekvation.
Ungefär hur många hästar är det då som kvällsfodras? Eller snarare hur lång tid tar ett sådant pass ?Hästen jag rider står 2 mil från Gbg, buss går varje timme, hållplats nära. Ridhus 20*60, paddock 25*50, bra hindermaterial. Kostar 3700, en kvällsfodring i månaden. In/ut ingår + hö, spån + kraft får man köpa till.
Och jag som inte bor i Sverige förstår inte vare sig vad jag betalade för när jag bodde där eller vad ni som bor där nu betalar för. Holy moly alltsåÄr väl samma sak med hus och gårdar egentligen. Fast just foder och service borde ju vara samma pris ungefär medan kallhyran skulle vara det som varierar. Men så är det ju inte heller.
Jodå! En bit från någon större stad som Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.Priser utanför Stockholm kanske inte är intressanta? De är ju rätt extrema...
Jo, det kostar 1900:-/år för två hästar.Ok men du betalar inget extra för ridhuset? Eller det kanske var med i summan?
Ok, så ca 6 500 per månad ett par mil utanför Stockholm. Ingår torv, hö, betfor, havre, utsläpp alla dagar, intag vardagar och lördagar. Delar på intag söndagar. Mockning ingår på vardagar, så även alla fodringar. Delar på kvällsfodringen på helger men det blir bara ett par stycken per termin. Övriga fodringar ingår även på helger. Ridhus och utebana finns på anläggningen men mycket upptaget på kvällstid p g a ridskoleverksamhet. Mycket fina ridvägar. Det är ett separat privatstall på ridskoleanläggning.Jag tycker det är intressant att se hur det skiljer beroende på vart man bor
Jag betalade 1500 för fri tillgång hö, halm som strö (eller spån eller torv, jag fick välja), utsläpp och insläpp alla dagar, fordringar alla dagar. Jättefina ridvägar, ok mindre paddock utan staket. Stallägaren gick plus på det.Ja jag tycker det är intressant även med hus, hur priserna varierar över landet
1500:- med fri tillgång känns spontant som att det är svart eller att uthyraren i slutändan inte får så mycket över för sin uthyrning.
Billigt! Vet du om stallägaren räknade med all tid som gick åt till utsläpp och fodringar? Eller bjöd stallägaren på sin tidJag betalade 1500 för fri tillgång hö, halm som strö (eller spån eller torv, jag fick välja), utsläpp och insläpp alla dagar, fordringar alla dagar. Jättefina ridvägar, ok mindre paddock utan staket. Stallägaren gick plus på det.
Tidsmässigt räknade ägaren 10 min per häst (hade 2 där) för utsläpp och fodringar per dag. Grovfoder ca 500 kr per månad, halm 300 kr i månaden. Resten för el, box, vatten, slitage och arbetstid.Billigt! Vet du om stallägaren räknade med all tid som gick åt till utsläpp och fodringar? Eller bjöd stallägaren på sin tid
Jo, det kostar 1900:-/år för två hästar.
Det måste väl bli 3500/månad för stallet och så tillgång till anläggningen bredvid för 1900/12 per månad? Så typ 3700/månad för både stall och ridhus etc? Kanske tänker helt fel nu.du menar 3500+1900 för två hästar?
Det måste väl bli 3500/månad för stallet och så tillgång till anläggningen bredvid för 1900/12 per månad? Så typ 3700/månad för både stall och ridhus etc? Kanske tänker helt fel nu.