Sv: Vad betalar ni för stallplats?
Jag betalar 2000 kronor i månaden för boxplats för min ena häst, 1500 för den andra som går på lösdrift, året runt. I det dyrare priset ingår boxen, plats i hage, halm, fri tillgång på hösilage (ett mål äts inne, på kvällen, för den som har box), in- och utsläpp alla dagar, visst kraftfoder samt mockning. Det är samma för lödriften, minus in- och utsläpp då givetvis.
Jag köper till mineraler själv, samt B-vitaminer till min gamla häst som har lite problem med pälssättningen.
Det finns ingen uppvärmd sadelkammare, men däremot har vi ett separat pannrum som är varmt, där vi byter om själva, och där det finns möjlighet att i alla fall förvara tränsen vintertid. Annars är det fina ridvägar, liten upplyst paddock med liten uppsättning hindermaterial, samt ridavstånd till stor ridbana med hinder.
Jag är mer än nöjd med det mesta. De som är i stallet är trevliga, ridvägarna är bra, hästarna trivs och jag tycker det är skönt att betala lite extra för att slippa krångla med rullande schema, det hade vi i mitt förra stall och funkade inte alls. Det enda lilla minuset är i så fall att det just för tillfället inte finns så mycket andra hästar att rida med (det är mest fölston, föl och tvååringar), men det kommer troligtvis ändras.