Vad behövs?

F

Fannyyy

Hej!
Jag ska hyra en häst under vintern. I hyran ingår ju vissa grejer, som kanske, sadel, träns, grimma, ett täcke?
Men man behöver kanske lite mer än det, dessutom måste jag köpa nya ryktgrejer.
Vad tycker ni jag behöver till hästen och i ryktlådan? :d
/Fanny :banana:

Sv: Vad behövs?

Bra reflexer till både dig och hästen är ett måste...

Ta du hem hästen o kolla vad som hänger med, sedan gör du en liten inköpslista på saker du känner att du saknar. A och O är en sjukvårdslåda med första förband, termometer, en elastisk linda eller två, bomull, koksalt, jodopax, kompresser m m, som förvaras på en lättåtkomlig men säker plats i stallet. Det är jätteviktigt att ha sådana saker på plats ifall olyckan är framme.. Komplett lista på en sådan låda hittar du i den lilla boken som man köper på apoteket om häst, kommer inte ihåg vad den heter just nu...:confused: den är bra att ha i lådan också!

Hej!
Jag ska hyra en häst under vintern. I hyran ingår ju vissa grejer, som kanske, sadel, träns, grimma, ett täcke?
Men man behöver kanske lite mer än det, dessutom måste jag köpa nya ryktgrejer.
Vad tycker ni jag behöver till hästen och i ryktlådan? :d
/Fanny :banana:
Varifrån ska du hyra? Jag har hyrt häst och fick med mig sadel, träns och grimma. Jag har alltså fått köpa till 4 täcken (och så hade jag två andra sen innan med) benskydd, sadelpad, reflexer, ryktsaker (hovkrats, piggborste, borste till svans och man, 4 olika "vanliga" borstar) schampo, grimskaft, grimmor. Ja, allt du behöver till en häst :smirk:

Jag har ännu inte bestämt var jag ska hyra ifrån men sadel och träns får man förmodligen med :smirk: .
Hur många olika täcken är nödvändigt?
Var hyrde du?
/Fanny

Varifrån ska du hyra? Jag har hyrt häst och fick med mig sadel, träns och grimma. Jag har alltså fått köpa till 4 täcken (och så hade jag två andra sen innan med) benskydd, sadelpad, reflexer, ryktsaker (hovkrats, piggborste, borste till svans och man, 4 olika "vanliga" borstar) schampo, grimskaft, grimmor. Ja, allt du behöver till en häst :smirk:

Köp inte saker som du inte behöver. spara istället pengarna till viktiga saker som vaccinationer, avmaskning, skoning o s v. Som t ex köp inte gelpad, benskydd o s v om du verkligen inte kan klara dig utan.

Det tycker jag med, det är därför jag frågar vad som är nödvändigt. Annars vet jag ungefär vad jag ska köpa!

Köp inte saker som du inte behöver. spara istället pengarna till viktiga saker som vaccinationer, avmaskning, skoning o s v. Som t ex köp inte gelpad, benskydd o s v om du verkligen inte kan klara dig utan.

Det beror ju lite på vad du ska använda hästen till.

Kommer hästen vara klippt? Om inte, så behöver den antagligen inget täcke alls, eller bara ett regntäcke och ngt innetäcke. Vad är det för häst? En del får ju mer vinterpäls än andra:d

Oftast behöver man ett lite tjockare täcke att lägga på ute i hagen de dagar det är riktigt kallt. Annars behöver du bara en rycktlåda med bostar, hovkrats m.m. och en förbandslåda.
En helosansalva är väldigt bra att ha till småsår och annat och dessutom kan du själv använda den som handkräm!

Lycka till med hästletandet!

Det beror ju lite på vad du ska använda hästen till.

Kommer hästen vara klippt? Om inte, så behöver den antagligen inget täcke alls, eller bara ett regntäcke och ngt innetäcke. Vad är det för häst? En del får ju mer vinterpäls än andra:d

Jag har inte hittat häst ännu men det är ett bra tips!
Tack så mycket!:)

Oftast behöver man ett lite tjockare täcke att lägga på ute i hagen de dagar det är riktigt kallt. Annars behöver du bara en rycktlåda med bostar, hovkrats m.m. och en förbandslåda.
En helosansalva är väldigt bra att ha till småsår och annat och dessutom kan du själv använda den som handkräm!

Lycka till med hästletandet!

Tack för tipset! :)
Helosan är jättebra :d
Tack så mycket igen! :D
Med alla tips kommer jag snart vara fullärd! :bow:

Tack allihopa!
Har hittat en häst nu! han kommer i veckan, åååh vad jag längtar!!:D :bump: :banana:
Bandidos heter han! :d haha, gangster namn typ!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar