Vad behöver man i ett hus!?

Ä

Ängslig

Det är snart dags för inflyttning i det nyrenoverade huset.
Vi har vart på Ikea, alla möbler är klara.

Jag ska till Ullared en sväng snart för att köpa det sista.
Men det är ju alltid något man glömmer!

Därför tar jag gärna emot tips på allt man lätt glömmer, som absolut behövs när man har eget stort hus! :D

Sv: Vad behöver man i ett hus!?

Mängdbehovet av t.ex. decilitermått och saxar verkar öka exponentiellt med boarean.

Ju större hus, desto fler saxar o.s.v. :D

Åhh saxar hade jag totalt glömt! :rofl:
Vad bra!

mer mer!

Man behöver alltid mer pengar och mer tid. Så stanna hemma och spara pengarna. ;)

:angel:

Men jag måste ju ha saxar.

Glödlampor, det glömmer jag jämt.
Grytlappar, batterier, kökshanddukar, brödrost, rivjärn, förvaringsburkar, glasunderlägg, dasspapper, diskmedel, diskborste, tvål...

... hållare till dasspapperet, toaborste, rengöringsmedel, skurhink, dammsugare...

Massa bra saker ju som jag inte ens tänkt på! :D

Tack!

Brandvarnare, brandsläckare.

Snöskyffel, sopkvast, sand.

Självhäftande bokstäver för att skriva namn på brevlådan.

Han ni proppskåp så behövs proppar av rätt styrka.
Klädhängare, möbeltassar (om allt sånt inte är färdigt än), tejp, snören (kan vara bra att ha), skruvmejselset, hammare och tänger, pall/stege, torkställning till tvätt, värmeljus (det MÅSTE man ju ha! :D ), förlängningssladdar och skarvdosor, disktrasor...

Städgrejor, batterier, korkskruv, grytlappar, potatisskalare, lampor av alla de slag, dörrmatta, galgar....

Men, ett råd från en som bott på gård och varit till förtvivlan belamrad med prylar: Köp inte för mycket "bra att ha". Det går fort att fylla även ett stort hus... Och när det är fullt blir det ett monster med eget liv som är omöjligt att hålla reda på! :crazy:

Vinglas :angel:

Sen extra lister till dörrar och fönster... Har insett att i hus finns det alltid små extra ovälkomna ventilationshål.

Alltså, helt OT, men läser ditt nick som "Kart-fisa" hela tiden... :o

vaddå extra lister? man har ju foder på dörrar och fönster, varför extra lister? (jag ska också flytta till hus snart)

Kan man inte handla allteftersom man kommer på att man behöver prylar?

Strömavbrottsgrejer och om det börjar brinna grejer.

:laugh:

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 912
Senast: Tiffany
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka