Vad äter era hundar?

Sv: Vad äter era hundar?

3x80g KLASS normal
1x10-15g Standardt Normal Mild
10g kallpressad olja
1-3ggr/vecka även en äggula
(och så är hans godis medräknat, frolicbitar eller när han ska vara jättemotiverad, kattmat i bitar, blöta så det är lite slabbigt :D )

6.3kg Jack Russel Terrier

(Om det verkar krångligt så är det ingenting för mig som är van att pytsa med hästburkar. Men klass för han älskar färskfoder och äter jättedåligt om han bara får torrfoder. Att han äter Standardt är för att vi behöver något att ta med på dagen när vi åker iväg och då är färskfoder bökigt. Oljan är för päls och tassar och jag ser stor skillnad på ffa pälsen. Samma med äggulan.)

Senast ändrad:

Exclusion Rabbit & Potato torrfoder som toppas med en matsked kallpressad solrosolja. Det fungerar utmärkt och hunden äter med god aptit.

Har en allergiker så det finns inte mycket foder att välja bland. Hade gärna gett färskfoder men inte hittat något fullgott färskfoder som han tål. Dessutom har jag inte plats för frysbox/extra frys i lägenheten.

Leia får oftast Specific's CKD (njurfoder), ibland blir det RCs eller Hill's i stället men jag tycker att hon verkar funka aningen bättre på Specific. Det viktigaste är att det är ett bra foder för njurarna men resten av Leia måste ju också må bra :).

Min fyraårige schäferhane äter Royal Canin Maxi Sensible 28. Tidigare gav vi honom German Shepherd-varianten, och det fungerade väl okej men inte direkt mer än så. vi blev tipsade att testa sensible och plötsligt blev han mycket finare, blankare och piggare :)

Båda mina dvärgpinschrar - 10½ år och 2 år - äter Purina Pro Plan adult lamm o ris med frisk aptit.

Hills z/d low allergenic, då han är foderallergiker och det är det enda vi hittills vet att han tål.

Den ena käkar Royal Canin German Shepherd 24 och den andra käkar Royal Canin Hypoallergenic.

*kl*
Min äter Brit Care. Har funderingar på att gå över på färskfoder men jag har nog för liten frys för det, tyvärr. Får skaffa ett extra frysskåp om det får plats i nya, mindre, lägenheten i så fall!

Men Brit Care är ett bra, spannmålsfritt foder så jag är rätt nöjd med det. Om det ändå blir färskfoder så blir det nog Fodax eftersom de levererar till staden där jag bor! :idea:

Torrisar: Advance för små hundar, Orijen
Färskfoder: Nordic SP+

Nån förpackning Natures Harvest slinker också ned ibland eftersom de älskar den och sambon inte skriker lika högt när den står i kylen som när jag köper vom-färskfoder som luktar ko :angel:

Just ja, den ene får lite linfröolja i en gång om dagen också. Dels för pälsen men mest för att han älskar smaken och äter bättre.

Mina äter Standardt Extra. När jag får mer frysplats kommer de även att få Fodax färskfoder igen.

Min hund äter Hills d/d anka (specialfoder)

Bravo bas med vom. Och varannan dag byter jag ut ett halvt mål mot kycklingvingar.

Senast ändrad:

Min får Bozita original xl, plus att hon får råa köttben men mycket kött på ca 2-3 dagar i veckan.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 221
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 912
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka