Sv: Vad äter era hundar?
Just nu har jag BIS (Best In Show) Lamm och ris, tidigare har jag haft allt i från Royal till nutra nuggets och nu innan BIS fodret gick dom på Doggy proff.
Brukar köpa färskfoder som lite gotte.
Puttar upp en liten äldre tråd istället för att starta en ny ..
Våran kille har tidigare ätit Hills Puppy Large Breed (testat andra, billigare, varianter men då har han blivit så sjukt dålig i magen ... ), sedan prövade vi RC och det funkade han också bra på men åt väldigt dåligt. Vet dock inte om det berodde på maten eller det faktum att han gick från att bo med annan hund till att bo ensam med husse och matte. Hur som så började han äta dåligt iom foderbytet ..
Nu har han sen 1.5mån tillbaka gått på enbart BIS Lamm och ris och han ÄLSKAR det, äter väldigt bra men utan att gå upp i vikt och håller sig fin i kroppen. Han är även bättre i magen än någonsin!!
DÄREMOT så har han börjat klia sig i ansiktet, runt ena ögat (höger) och ner mot nosen. Detta vill bara inte avta och jag kan inte komma på något annat som kan påverka honom till att göra detta än fodret.
Han får samma "gottis" som förut, badas i samma schampo o.s.v. Inget är ändrat utom maten.
Han har även börjat kännas torrare i pälsen samt fått 3 små "knölar" på olika ställen av kroppen.
Min fråga, kan detta vara allergi?
Kan det vara något p.g.a. maten?
Hjäääälp!