Vad är 'vitsen' med pleasure?

Sv: Vad är 'vitsen' med pleasure?

Fast från början var det mer att cowboysen ville visa upp hur lydiga och välridna hästar dom hade -det är själva klassens ursprung.
Gångarternas ursprung däremot har med långa dagar i sadeln på prärien att göra.

Sedan kan man nog ha åsikter om de allra flesta grenarna och nej, det har inte i denna tråden att göra.

KL

När vi ändå halkat in på andra grenar inom western så måste jag bara nämna "pilsnerskritten" Inte den mest seriösa grenen kanske. Inte heller den mest fartfyllda, men rolig ändå.

För er som inte känner till denna gren: Man rider en barrel race-bana så fort man kan.... i skritt. Vid varje tunna står det en öl som ska drickas ur innan man så fort man kan skrittar vidare till nästa tunna osv. Snabbast tid vinner.

Haha! Det lät som något för oss! :rofl:
Ja, förutsatt att det är riktig öl då förstås, inte nån sån där blekfjöskig sak! ;)

Fast från början var det mer att cowboysen ville visa upp hur lydiga och välridna hästar dom hade - det är själva klassens ursprung.

Någonstans på Buke, kanske på western, skrev någon att man på dessa uppvisningar/tävlingar ibland slet ut tagelstrån ur manen och fäste mellan tygel och bett. Gick taglet av/lossnade hade man ingen välriden och lydig häst.

KL

När vi ändå halkat in på andra grenar inom western så måste jag bara nämna "pilsnerskritten" Inte den mest seriösa grenen kanske. Inte heller den mest fartfyllda, men rolig ändå.

För er som inte känner till denna gren: Man rider en barrel race-bana så fort man kan.... i skritt. Vid varje tunna står det en öl som ska drickas ur innan man så fort man kan skrittar vidare till nästa tunna osv. Snabbast tid vinner.

Me like! Låter som om jag har hittat min variant av gren :D

Någonstans på Buke, kanske på western, skrev någon att man på dessa uppvisningar/tävlingar ibland slet ut tagelstrån ur manen och fäste mellan tygel och bett. Gick taglet av/lossnade hade man ingen välriden och lydig häst.

Den gillar jag!

KL

Cider går också bra....:p

Vad coolt :D

Sidepassen (sidleds över bom) kan man få fin grund till om man tar hjälp av ett staket som stopp för hästens näsa. Då kan du inte ta dig framåt och du kan få dina hjälper rätt och hitta knapparna till dem för just din häst, utan att behöva oroa dig för att det ska gå framåt :)

KL

En :bow: från han som introducerade den grenen nån gång på istiden, det är faktiskt skitkul om man håller sig till lägst 5,2% pilsner. :d

Sidepassen (sidleds över bom) kan man få fin grund till om man tar hjälp av ett staket som stopp för hästens näsa. Då kan du inte ta dig framåt och du kan få dina hjälper rätt och hitta knapparna till dem för just din häst, utan att behöva oroa dig för att det ska gå framåt :)

Det var så jag fick träna för min tränare men sen när vi inte har staketet framför oss så skiter hästen i mina knappar :cry: någonstans har vi ett komunikationsfel hon o jag. Fast hon är ju egentligen en dressyrloppa som är utb FEI medan jag egentligen är en hoppryttare.....fast tränaren är westerntjej :p

Snacka om lätt på handen:)

Hihi, brukar vara så :P Hade en gammal goding på foder - gammal ridskolehäst och ögontjänare, han gick inte fram ordentligt om man inte hade spö eller sporrar. Behövde aldrig använda det, bara ha så han visste de var där :grin:
Trägen vinner heter det ju, fortsätt träna så går det. :) Du kan ju ta det hela i Suuuuuperslowmotion. Flytta framdelen ett steg åt sidan, och sen bakdelen, fortsätt på samma vis och sen får man upp farten och finliret. Men kan förstå att din lilla dressyrloppa kan tycka det är skitflummigt allt det där :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 380
Relationer Egentligen borde gå och prata med någon professionell men jag kan inte klämma in det i mitt liv just nu. Jag behöver lite råd inför...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
21 407
Senast: Lingonris
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 431
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar