vad är viktigast?

T

tjohej

vad tycker ni är viktigast... att en trög häst bjuder på ordentligt framåt eller jobbar i en korrekt form? om man bara får välja en av dom alltså :)

Sv: vad är viktigast?

Säger som majola, en häst kan inte gå i korrekt form om den inte bjuder framåt. Så det blir omöjligt att välja =S

Att hästen bjuder på ordentligt framåt, för precis som dom andra skrev kan ingen häst jobba korrekt i form utan framåtdrivning :angel:

vad tycker ni är viktigast... att en trög häst bjuder på ordentligt framåt eller jobbar i en korrekt form? om man bara får välja en av dom alltså :)

Håller med några föregående talare om att hästen inte kan gå i en korrekt form utan framåtbjudning. Alltså tycker jag att framåtbjudningen är viktigast i detta läge.

framåtbjudningen först. den är en förutsättning för att komma till rätt form över huvud taget.

kl
VA????????? En tråd på buke där alla har samma åsikt:D ?? kan inte vara möjligt?
För övrigt så håller jag också med! En häst utan bjudning kan aldrig jobba i en korrekt fom.

kl
VA????????? En tråd på buke där alla har samma åsikt:D ?? kan inte vara möjligt?
För övrigt så håller jag också med! En häst utan bjudning kan aldrig jobba i en korrekt fom.

Eller hur att det är härligt!!!!!:bump: :bump: :bump:

Mer love, peace och understanding!!! :love: :love: :love: :love:

Om en trög häst bjöd fram ordentligt skulle den förmodligen gå i rätt form.

Det viktigaste är att en trög häst går fram för skänkeln, oavsett form.

Min tränare sa till mig att det är bättre med framåtbjudning. Min häst har en jättebra form men i ökade skritten går det inte alls. Då tyckte hon att det va bättre att jag drev på lite mer fram än höll honom i helt korrekt form.

Min tränare sa till mig att det är bättre med framåtbjudning. Min häst har en jättebra form men i ökade skritten går det inte alls. Då tyckte hon att det va bättre att jag drev på lite mer fram än höll honom i helt korrekt form.

bara ett litet inlägg..
1, formen i ökade skritten ska vara ganska lång alltså ingen form
2 om hästen inte bjuder framåt i ökade skritten eller inte själv sänker huvudet framåt neråt och går på, betyder det att hästen inte är lösgjord ( ord som kommer från Eric Lette )

Säger so´m alla tidigare. Framåtbjudningen (då ryttaren vill.. )

Håller med det är framåtbjudningen och kraften bakifrån som gör formen, men jag har faktiskt ridit en häst som gick i en härlig form men långsammare än än snigel hon är nog undantaget som bekräftar regeln.

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Snurrfia
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 474
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025