Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?
KNAPPLÅN.
Jag inser givetvis att det finns en risk att jag kommer göra mig impopulär med detta inlägg, men tycker ändå det behöver sägas...
Detta är min åsikt och jag skriver detta i tron att detta är ett diskussionsforum - där man får dryfta sin åsikt så länge man uppträder anständigt
Here it goes...
Jag tycker INTE gott ledarskap är att se ned på dem man skall leda...
en bra ledare...LEDER
VISAR
är TYDLIG
är KONSEKVENT
är RÄTTVIS
Jag vill vare sig dra alla moderatorer över en kam, eller peka ut enskild moderator eller forum, snarare mena att det ibland uppstår en del 'situationer'.
Vilket iofs är naturligt - då vi alla är människor
never the less
dessa bidrar till disharmonin...
Jag skall ge ett exempel..
det uppges att det har varit en del "tjafs" här.
Min ordbok översätter tjafs= onödigt prat, el krångel; larvigheter.
Jag tror ärligt talat ingen som skriver här själv upplever sina inlägg vara ,vare sig larviga, krångliga, eller onödiga.
Och vem skall bedömma vad som är larvigt, krångligt, onödigt?
Vi upplever ju alla verkligheten klart olika.
De "kompisar" här på forumet som sett sig tvungna att systematiskt kommentera och ifrågasätta, och beskriva andra bukare förklenande och förminskande, anser förmodigen sin uppgift vara ytterst angelägen, och minst sagt rättvis.
Människor trycker ju ner folk - för att själva komma upp till ytan och kippa efter luft.
Inte ser de sig själva som larviga
Och deffinitift inte den som efter femtioelva angrepp biter tillbaka.
Inte heller den som drivs av ett patos, eller den som går i personligt försvar.
Man kan ju heller inte riktigt förvänta sig att alla männsikor skall vara ett under av självkännedom. självkännedom kan man kanske däremot tillskansa sig via andras reaktioner
Men då måste dessa vara TYDLIGA
I MIN VÄRLD är gott ledarskap att vara ett föredömme.
Då går nedlåtande kommntarer, pikar, och knäppar på näsan fetbort.
Vill man bli respekterar då få man visa andra repsket.
Man kanske inte skall utgå från att människor skriver inlägg för att de är dumma i huvudet (och behöver tänka till lite
innan), utan betänka själv, att de flesta gör fel i ren okunskap och tanklöshet eller oförstånd.
Mitt tips
är Var inte så konflikträdda och kom inte med "hintar " hit och dit som bara de redan neurotiska tar till sig och de andra skiter i - och faktistk inte ens begriper, utan VAR TYDLIGA.
HÄR gick du över gränsen - man kan /får inte uttrycka sig såhär...
be inte folk sluta tjafa, eller kliva upp ur sandlådan utan visa VAR de gick över gränsen. Hur skall de annars lära sig?
X behöver ju veta VAD den gjorde fel.
Obs detta är hur JAG tycker - alla behöver inte tycka så