Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Verkligen låg nivå på inlägg och attityd. Men tyvärr inte ovanligt.

Tråkigt att det alltid blir så här.

Vill bara säga till dig Ingela att du sköter dina åtaganden jättebra, och jag förstår inte att de här personangreppen accepteras!!!

Du måste vara en stark person med stor säkerhet i dig själv som står ut med allt skitsnack!!

Jag försöker verkligen att hålla mig i skinnet och tänka bara positiva tankar och låta Qi flöda. (Stärkt utav energitjuvstråden) Går lite dåligt i bland...:o :o

Men du verkar ha en ängels tålamod!! :bow: :bow:

Detta är inte bukefaloshjälp, där frågor om forumets regler ska tas upp

Låt DENNA TRÅD vara.

Jag kommer annars att splitta den här tråden också.

Mvh

IngelaH

Ja du skulle splittat tråden för längesedan för du själv har ju rabblat forumregler i dom senaste femtielva inläggen ;)

Men man skall väl åtminstone få diskutera ur den synpunkten som forumet innefattar?`Det här forumet innefattar inte enbart synpunkter från AR om du läser forumets regler och regler är väl till för att följas även om man är moderator. Var alla personangrepp mot Ingela finns representerade vill jag gärna att du pekar ut

Senast ändrad:

Sen förstår jag inte ens varför du överhuvudtaget beblandar dig i frågeställningen om det nu tar så mkt energi ifrån dig eftersom du överhuvudtaget inte ens rider varken AR eller ur den klassiska ridkosnten utan är mer åt tävlingsdressyren. :confused:

knapplån

ärligt talat tycker jag det stora problemet inte är inriktning - utan ett fåtal som inte kan hantera diskussioner och att alla inte tycker lika

de vill ju gärna göra andra till syndabockar - men det här ju liksom till :angel:

SUSAN - som saknar de lustfyllda diskussionerna

Senast ändrad:

Sen förstår jag inte ens varför du överhuvudtaget beblandar dig i frågeställningen om det nu tar så mkt energi ifrån dig eftersom du överhuvudtaget inte ens rider varken AR eller ur den klassiska ridkosnten utan är mer åt tävlingsdressyren. :confused:

Jag blandar mig i eftersom jag följt tråden och tyckt att det varit roligt att se alla fina hästar och positiva människor!

Men sen,huxflux började det spåra ur och det började huggas i ryggen, och då bara måste jag hoppa in och försvara, när jag tycker att någon blir orättvist behandlad! :idea:

Förstår inte vad det tagit åt dig, du som var så trevlig under helgen, fortsätt att var det i stället!!

Jag ÄR trevlig ;) och inte hugger jag någon i ryggen heller när jag talar om ur vilken synpunkt man faktiskt får lov att diskutera här på barock. Sedan vet jag inte heller vad som hänt här under dagen , det måtte hänt något alldeles utöver det vanliga.... :confused:

Ja, det var väl det jag misstänkte!!:) Att du är trevlig alltså!

Vet inte heller annat än att den här tråden ballat ur :( :( Trååååkiiiigt...

Nu ska jag sova, orkar inte med er mer i dag....;) :D

Natti natii ZZZzzzz...

Jag ser inte heller vart någon varit otrevlig och hoppat på någon?
Det som syns nu är inlägg av mig, dig, Ingela, Fio och Susan. Och vem har varit otrevlig där?
Vi tycker inte lika - nej. Men ingen har hoppat på någon.
Utom möjligen du som säger att folk är otrevliga och att Susan inte ska kasta sten i glashus. Det tycker jag är det otrevligaste som sagts nu ikväll.

Vad är det du anser vara otrevligt/elakt/påhopp?
Jag bara undrar, för jag förstår inte? Kan inte se något som jag kan tolka som det.:confused:

Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Jag vill bara påpeka att jag inte startat denna tråden eller gett den rubrik.
Jag är fullt kapabel till att klura ut rådande skillnader.
Det är moderatorn som saxat detta ur en annan tråd och gett den egen rubrik vid flytt.

Och jag skulle uppskatta om någon moderator kan fixa till detta.

I ärlighetens namn..
God ridning är alltid god ridning. Det är utvecklande att diskutera, stöta och blöta och jämföra. Om vi inför sträng censur styrd av en persones godtycklighet så finns det inte längre utrymme för diskussion.
Sen finns det alltid nybörjare som kanske inte riktigt hajjat galoppen och som tror sig tillhöra den rätta läran, agerar nyfrälst och som ser världen genom ett sugrör. Kanske kan man tycka att man bör kunna se omgivningen ur ett mer vidvinklat perspektiv... iallfall om man ska sitta i någon form modererande position.

Min högst personliga åsikt. Jag ogillar både censur och fegheter såsom skitsnack bakom ryggar. Jag har meddelat Gunnar mina åsikter vid flertalet tillfällen och har nu bett honom radera min användare då jag inte ser någon anledning att diskutera under rådande censur.

Nirak

Barockridning, Akademisk ridning och klassisk ridkonst har alla lika stor rätt att diskuteras under Barockforumet.
Att det skapades ett speciellt forum för detta skiljt från tävlingsdressyren har framförallt två skäl.
På den tiden var man noga med att säga att man inom barocken mfl inte tävlade, alltså tyckte jag att det inte riktigt passade in under tävlingsdressyren, dessutom var det och har även efter uppdelningen varit en massa tjafs. Jag hoppades på att en uppdelning skulle minska detta och att respektive inriktning mera skulle kunna diskutera det som är specifikt för dem.

Jag anser dock att grunden och det övergripande målet borde var det samma både för folket på Barock-forumet och Dressyr-forumet.

Självklart skall man få diskutera och ifrågasätta det som skrivs på dessa forum precis som på alla andra forum här.

Dock är det så att om man inte tycker att något av det som diskuteras eller anses viktigt av de som håller till på ett forum är riktigt bör man låta bli att diskutera på det forumet. Jag har tyckt att detta är ganska självklart, men det kanske inte är det?
Om man är grälsjuk och enbart inne här för att kritisera, dra igång hätska debatter och starta bråk skall man skärpa till sig eller helt lämna detta forum.

Men återigen, det är tillåtet att ifrågasätta om man är villig att lyssna, ta till sig och kanske lära sig något på kuppen.

Om alla vore lite mer öppna för andras problem och svårigheter och försökte vara lite mer snälla och trevliga så skulle nog allt fungera mycket bättre.

Jag vill bara påpeka att jag inte startat denna tråden eller gett den rubrik.
Jag är fullt kapabel till att klura ut rådande skillnader.
Det är moderatorn som saxat detta ur en annan tråd och gett den egen rubrik vid flytt.

Och jag skulle uppskatta om någon moderator kan fixa till detta.

ni ber IngelaH dela på tråden. IngelaH gör detta och ditt inlägg verkar ju vara det som tar upp "problemet" och blir då alltså det första i den nya tråden.
Alltså så blir det ditt inlägg som blir överst.
Men det är klart vad än IngelaH gör så är det fel... Fast hon försöker göra som ni säger så är det ju fel..
*sucka*

Självklart skall man få diskutera och ifrågasätta det som skrivs på dessa forum precis som på alla andra forum här.

Men återigen, det är tillåtet att ifrågasätta om man är villig att lyssna, ta till sig och kanske lära sig något på kuppen.

Är det? Men det gäller inte en del av AR - sidan då antar jag eftersom inlägg raderas kvickt om man ifrågasätter några enskilda användare, dom ifrågasätter bara vad man gör på forumet om man inte rider AR och inte vill "tycka på AR-vis" Forumet innefattar oxå klassisk ridkonst som skiljer sig en hel del ifrån AR och därför blir det motsättningar om vissa saker och hur det skall utföras , men du kanske trodde att AR och klassisk ridkonst är samma sak antar jag.

All Dressyr skall väl i stort sett vara samma sak men det tycker inte dom som rider AR för i AR har man 50 olika gånggarter i stället för normala 3 och håller man inte med om det eller ifrågasätter det är man dum i huvudet och dom ifrågasättande inläggen raderas smidigt bort av kompisen moderatorn tillsammans med alla andra ifrågasättande inlägg :smirk:

Är det? Men det gäller inte en del av AR - sidan då antar jag eftersom inlägg raderas kvickt om man ifrågasätter några enskilda användare, dom ifrågasätter bara vad man gör på forumet om man inte rider AR och inte vill "tycka på AR-vis" Forumet innefattar oxå klassisk ridkonst som skiljer sig en hel del ifrån AR och därför blir det motsättningar om vissa saker och hur det skall utföras , men du kanske trodde att AR och klassisk ridkonst är samma sak antar jag.

All Dressyr skall väl i stort sett vara samma sak men det tycker inte dom som rider AR för i AR har man 50 olika gånggarter i stället för normala 3 och håller man inte med om det eller ifrågasätter det är man dum i huvudet och dom ifrågasättande inläggen raderas smidigt bort av kompisen moderatorn tillsammans med alla andra ifrågasättande inlägg :smirk:

Nu vistas jag sällan på det forumet, så mitt inlägg handlar väl inte om AR i sin helhet. Snarare ifrågasättandet, för det handlar väl om hur man gör det.

Så om jag skriver, "Men hur kan du tänka så" är en viss skillnad mot " Men hur kan du tänka så ditt pucko"
Det bör ju vara solklart vad som tas bort och vad som stannar kvar, oavsett om man är kompis med moderatorn eller inte.

Jag tror inte att det handlar om ifrågasättandet, utan på vilket sätt man ifrågasätter och uttrycker det.

Dessutom ser jag det som kränkande att du skriver på det sättet, för jag antar att du menar oss moderatorer i allmänhet.:mad:

Jag har vad jag minns inte bett om någon delning av tråd. Och jag var sist jag kollade en person och satt inte ihop med diverse andra Buke-medlemmar.
Jag har aldrig frågat mig frågan som står som rubrik på denna tråd heller. Jag är fullt kapabel att klura ut det enligt rådande regler.

Att skriva en tråd med den frågan under mitt namn insinuerar ju att jag är bakom flötet.

Och nej, jag tycker inte alls att allt Ingela gör är fel. Jag förstår att det är svårt att vara moderator. Och uppskattar att någon vill och orkar lägga sin tid på det. För annars skulle vi inte kunna vara här på Buke.

Däremot vill jag själv skriva mina frågor! Jag gillar inte när folk påstår att jag skrivit något jag inte har.
Att skriva att tråden är flyttad och skriva att Ingela startade den kan väl inte var SÅ svårt?:confused:

Nej, jag tror inte hon menar er moderatorer som grupp. Jag har iaf aldrig märkt det på annat forum.
Ni ska ha cred för hur duktiga ni är.
Tyvärr råder det kaos på Barock, på många sätt.
Jegra skötte forumet exemplariskt. Tyvärr sköts det annorlunda nu. Vilket kan bero på att Jegra hade större kunskap om ridning. Samt att hon behandlade alla lika.

ärligt talat tycker jag det stora problemet inte är inriktning - utan ett fåtal som inte kan hantera diskussioner och att alla inte tycker lika

Instämmer! :bow:

Och vill bara tillägg. ett fåtal har också problem med betydelsen av ordet "diskutera". Ordet diskussion betyder visst olika saker beroende på vilket forum det används i.

så IngelaH skulle ha kopierat inlägget DU skrev och gjort ett eget inlägg med DITT inlägg..
Då tror jag att du hade blivot rätt så sur då med.
Om du kan läsa så står det på flera ställen här i tråden "dela på tråden" och det gjorde hon och det råkade bli DITT inlägg. Eftersom DITT inlägg tar upp problemet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 029
Senast: Fibusen
·
Ridning Kände att tråden höll på att tappa fokus om den här diskussionen fortsatte, men jag tycker att den är så intressant att jag gärna...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 358
Senast: Susan
·
F
Ridning Eftersom den förra låstes lägger jag en ny här då det är på detta forum som ev "motsättningar" mellan "tävlingsdressyr" och "klassisk...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
18 935
Senast: Totola
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 982
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama