Sv: Vad är samling för dig?
Vi tycker olika helt enkelt. jag tycker hästen har visar bra förutsättningar och med mera styrka kommer bakdelen bära allt mer. Man kan jobba framåt på olika sätt och detta passar säkert den hästen.Nej det saknas omvinkling av bäckenet. Därför hoppar bakdelen upp och ner eftersom den inte bär någon vikt alls. Inte korrekt någonstans i hästens utbildning. Man bör prioritera omvinklingen så att hästen sätter sig och så rider man framåt istället. För mig är detta helfel om man vill till en korrekt piaff där hästen skall sätta sig. Vill man ha en piaff där hästen står still och hoppar upp och ner på framdelen, ja då kan man ju göra såhär.
Det vi ser på filmen är nog inte det enda sätt de tränar hästen. filmen ger oss inte hela sanningen. De tränar nog på fler sätt och sammantaget tror jag det leder helt rätt.Styrkan man måste bygga, måste man göra i rätt position (dvs med ett omvinklat bäcken) om än mindre och i framåtridning. Att hålla på och studsa upp och ner på framdelen bygger inte upp någonting.
Men vi kan tycka olika. Det är helt ok för mig