vad är polerad sweet iron?

leia

Trådstartare
Hej på er, jag satt och kollade på olika bett och såg att ganska många hade själva mundelen i 'polerad sweet iron'. Vad är skillnaden på polerad och 'normal' sweet iron? Eller är det samma sak? :confused: Betten såg ganska glansiga ut... Är det bara innan man börjar använda dem, eller rostar de inte som vanliga sweet iron bett?

Sv: vad är polerad sweet iron?

Alla bett är polerade, annars skulle de slita på hästens mun. "Polerade" = Ett försäljningsargument!

Sv: vad är polerad sweet iron?

OK, jag misstänkte nästan det... Tack för svar!

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 130
Senast: Hajfisk
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar