Vad är okej (vägarbete)?

Sv: Vad är okej (vägarbete)?

Ibland undrar man hur dom tänker. En gång körde jag så stod det att det var vägarbete och man skulle följa orange vägvisning, sagt och gjort. Bara det att den ledde oss till en avstängd väg :crazy: Där stod jag och massa andra bilar och fattade inget.

När min kompis gick till skolan en dag så var det lite trottoararbete, hon gick lite vid sidan av byggarbetarna. Vips, så körde hon ner foten i betong. Dom hade alltså lagt ut ny betong utan att spärra av eller så för dom var ändå där. Hennes sko blev förstörd.

Min farfar jagade en gång ute i en skog. När dom skulle hem var vägen dit borta. Då hade vägarbetare rivit bort hela vägen så det bara var en grop kvar.. Som tur var hittade dom en traktorväg ut. Tur också att dom hade stora rejäla bilar, en vanlig personbil hade aldrig klarat den vägen.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 824
Senast: ptr
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: Rie
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 103
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 789
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp