Jag tror, att om vi låter mekaniker från olika verkstäder komma till tals här i tråden, så kan vi nog få höra en hel drös historier om kunder som försökt lura verkstan, som kört sönder sin bil och skyllt på verkstan osv. Jag kan ingen på rak arm, men har hört många under mina år i livet. Folk är inte riktigt kloka. Det verkar som att folk tror att bara för att man tar körkort så kan man det här med bilar, men i själva verket kan många knappt ens köra bil trots kortet.
Det är ungefär som det här med datorer på jobbet. IT-personerna (jag brukar kalla dem för IT-nissarna, men antar det kan vara kränkande även om jag inte menar det som det) himlar med ögonen åt att folk inte fattar ens det mest grundläggande, som att säga ifrån i tid om att ett lösenord behöver bytas så att man slipper stå där när lösenordet HAR gått ut... Liknande historier är det hos bilmekniker.
Det är ungefär som det här med datorer på jobbet. IT-personerna (jag brukar kalla dem för IT-nissarna, men antar det kan vara kränkande även om jag inte menar det som det) himlar med ögonen åt att folk inte fattar ens det mest grundläggande, som att säga ifrån i tid om att ett lösenord behöver bytas så att man slipper stå där när lösenordet HAR gått ut... Liknande historier är det hos bilmekniker.