Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad för att det idag fungerade att ta en 2 tim lång (och långsam) hundpromenad. Mitt knä har bråkat mycket och visst känner jag av det lite nu, men det är tusen gånger bättre nu än tidigare.

För att jag har suttit mitt livs sista föreläsning på universitetet, och för att jag fick vakna till en underbar dag som började med att någon kysste mig på näsan och sa "you look beautiful today".

För mitt jobb, som förutom att vara fantastiskt i allmänhet även ger mig en viltsafari nästan varje dag. Idag har jag hittills sett fem rådjur och fyra vildsvin :love: och så är jag glad för att de flesta djuren har vett att stå bredvid spåren och inte i dem :up:

Idag är jag glad för att jag tog mod till mig och pratade med en person om en viktig sak, trots att min konflikträdsla gjorde det extremjobbigt. Det hela gjorde sedan att vi hade ett väldigt givande och bra samtal om allt möjligt och det kändes hur fint som helst (men hjälp vad jag är skakis nu, det var så mentalt påfrestande).

Jag är glad för att min snälla pappa hjälpte mig att få iväg bilen till service när jag själv inte hade tid. Sedan är jag glad för att servicen inte var så rysligt dyr som jag trott att den skulle vara :p (första gången sedan bilköpet som den behövt sådant)

Idag är jag glad för att jag och min pojkvän är här och hälsar på mig och vi har haft en bra dag på Öland!

11019550_10152820817780678_850409679968280030_n.jpg

//r

Jag är glad att jag har världens bästa vän. Vi skulle ses idag, åka in till stan osv och jag vet att hon gärna ville det. Kände idag att "Nej, jag vill verkligen inte!" och förklarade för henne hur jag tänkte. Så istället ska vi nu ses och ta en promenad i skogen, fika lite osv. Känns jättefint att hon utan tvekan ändrade sig och att vi får en fin dag ändå, och att jag inte behövde dra någon nödlögn för att det skulle vara ok att ändra vår planering.

Blev precis glad när en nybliven vän fick syn på ett jobb som borde passa mig och tipsade mig om det. Jag hade nog inte sett företagets annons om hon inte tipsat mig.

Är också glad för att mannen jag träffar är guld värd att ha ibland. Nu exempelvis. Vi har inte känt varandra jättelänge och redan hunnit bråka om typ... allt. Det har dock varit väldigt positivt eftersom vi lyckats reda ut allt och det bara har gjort att vi nu kan prata med varandra om vad som helst när som helst och stötta varandra när det behövs. Aldrig varit med om något så fint innan på det här sättet.

Jag är glad åt att min släng av magsjuka verkar ha gett sig och det inte verkar ha smittat någon i min närhet!

Jag är också glad åt att hästen äntligen ska få skor, efter snart två veckor barfota eftersom hovis haft det lite körigt privat och inte hunnit med att sko alla sina stammisar i tid. Men idag är det dojjor på och således kan vi börja motionera som normalt igen!

Jag är glad åt att allt gick bra med min hund som var hos veterinären och är glad åt att jag lyssnade på magkänslan. Vissa sa att det var onödigt att åka in, jag åkte in och det behövdes. Nu ska hon bara läka ordentligt så kan vi hålla igång för fullt igen :)

Jag har ridit idag :D
Blev lite skritt och trav bara, han är inte alls igång och inte jag heller haha. Men hästen var jättetrevlig verkligen och ägaren också. Är på deras gård så är bara dem i stallet, fick rida deras andra hästar också om jag ville.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 554
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
650
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar