Vad är ni glada för idag? Del 2

Har trängts i en 120-säng så himla länge nu, var rea vid jul så jag slog äntligen till. Och idag anlände min fantastiska 180-säng med vadderad gavel :D kan säga såhär; ligger i sängen nu, och jag får plats åt vilket håll jag än ligger.... :D:D:D

Jag har en 120-säng nu som blivit lite väl mjuk och dessutom börjat låta en del :angel: Skulle vilja ha åtminstone en 140-säng, men mest troligt är väl att det inte blir ny säng förrän jag flyttat och lättare kan få plats med en 180cm bred.. och då ska jag köpa en riktigt, riktigt bra, utan dumma stålfjädrar som börjar låta :p

Har lovat mig själv att komma på några positiva saker varje dag... såå jag kan ju lika gärna skriva ner dem här :p

Idag blev jag glad av att äta min favoritglass. Dessutom kändes det riktigt bra att komma ut på hyfsat lång hundpromenad med efterföljande stretching trots att hela kroppen gjorde ont, nu slipper jag dåligt samvete i alla fall. Inte "Tjohej vad glad jag blev!" men ja, glad att promenaden blev av ändå.

Dags att skriva något för idag då :p

Idag är jag glad att min Aysu uppförde sig utmärkt när min mor var hundvakt. Längsta arbetsdagen sen jag köpte henne, men det var lugnt :)

Idag är jag glad för att jag har haft en lugn och skön dag hemma med massor av tid för bara mig. Batterierna är laddade för ännu en härlig vecka! :bump:

Idag är jag extra glad för att det börjar kännas mer och mer verkligt att jag tagit första steget i rätt riktning i och med nytt jobb.
Allt känns så jädra bra och jag är inspirerad till tusen! :banana:

Just nu är jag glad för att mina tulpaner fortfarande är fina trots 3 dagar inomhus. Har nästan följt My Martens tulpanråd (ensam mamma söker-My som äger egen blombutik). Snittar om varje dag, och kallt vatten varje dag. Jodå det fungerar, mina tulpaner är fina :banana:

Jag är glad för att jag tränade på gymmet som planerat, för att jag gick en rejält lång hundpromenad efter jobbet och för att jag nu klarat mig hela veckan utan godis. Imorgon firar jag med favoritglassen när Let's Dance börjar :D

Jag är glad för att jag har några underbara vänner trots allt, och för att hunden jag köpte för 1½ år sedan har gått från att vara i uruselt skick på alla sätt och vis till den enklaste och bästa hund jag någonsin lärt känna. Jag förundras varje dag över hur otroligt lätt hon är i alla tänkbara situationer nu för tiden och nu när det är så varmt att hon kan gå vissa promenader utan täcke får jag även se hur vacker hon är i kroppen :love:

För att jag precis fick ett sms där jag ombes att klä upp mig och infinna mig på en restaurang (som råkar vara en av mina absoluta favoritrestauranger) ikväll kl 19. Bara sådär. Iiih! :bump:

Idag är jag glad för hur bra allt blivit.

I sommar är det 5 år sen som en fyllejöns försökte ragga upp mig i en jänkare. Hela jag kände nej och åter nej, så jag hoppade in i bilen när han hoppade ut och så höll vi på hela kvällen. Han fick reda på mitt mobilnummer, och efter ihärdigt smsande i nån/några månader tog vi en kopp kaffe. Nu lever vi som sambo, har barn ihop och blickar gemensamt mot framtiden. Vår väg har varit krånglig, och han har fått kämpa för att få mig på fall. Jag träffade andra killar, men han vägrade träffa andra tjejer. Det var mig han skulle ha, och han väntade tills jag var redo. Och idag är jag så otroligt glad för det, för han är bland de bästa som hänt mig :love:

Idag är jag glad åt att det inte blev som planerat med allt. Hade gått igenom i huvudet hur jag skulle ta en tuff diskussion med mannen jag träffar, det skulle ha blivit av imorgon. Nu blev det av idag istället, väldigt plötsligt och tack vare att jag blev så överraskad så kunde jag även få ur mig allt som behövde sägas. I nästan en timme pratade jag på om allt som behövde pratas om. Det känns SÅ skönt. Hade jag väntat till imorgon så hade det nog blivit på ett helt annat sätt och jag hade nog inte fått sagt allt, för nu sa jag mycket mer än planerat, det var bra.

Jag blev jätteglad av att se en räv idag :D Första gången jag ser en ute i det vilda i dagsljus. Jättefin var den, hade ganska mörk, tjock och superglansig päls. Rörde sig så lätt och åh, om jag bara haft möjlighet att fotografera den!

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 555
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
650
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar