Vad är ni glada för idag? Del 2

För att jag fått förtroendet att ingå i valberedningens förslag till ny förbundsstyrelse och då som ledamot! Sån underbar känsla att jag spontant började dansa runt hemma, haha. Jag har i och för sig vetat i några månader att jag nominerats och mest troligt skulle ingå i förslaget, men att faktiskt se det på pränt nu är fantastiskt!

Idag är jag så glad för att jag fick chansen att lyssna på en föreläsning med Cecilia Malmström på temat "EU and migration". Superintressant och väldigt inspirerande. Så skönt att kunna gå därifrån stärkt i min övertygelse att de främlingsfientliga vågorna i Sverige och Europa bara är gammal lättköpt populism at its best och att det förr eller senare kommer att gå att diskutera folk till att förstå. :up:

Det här är ju skitlöjligt, men jag är glad för att jag fick en fråga på Ask.fm där jag fick tillfälle att skriva ett svar som innefattade mitt möte med en av Depeche Modes medlemmar för några år sedan. Det var länge sedan jag tänkte på det men när jag nu fick chansen att drömma mig tillbaka för att berätta om det så blev jag så jävla löjligt överlycklig att jag blev helt varm i kroppen. Nu sitter jag här och är så glad att jag dånar över något som hände för tre år sedan, hahah.

Och just nu är jag oerhört glad för min fina pojkvän som sitter i Moskva och ändå oombett valde att stanna hemma ikväll för att hålla mig, som är sjuk, sällskap på FB-chatten (jag är så förstörd i halsen att jag inte ens kan prata på Skype). Bah. <3

Idag är jag glad för att jag ska ha födelsedagsfest och alla mina vänner är så fina och det ska bli så kul att hänga med alla. Drömkväll!

QuuBqLR.jpg

För det här.

Jag kunde inte sova föregående natt. Hade inte förberett några tal. Skakade av panik en halvtimme i förväg, kunde knappt andas av ångesttrycket i bröstet, mådde illa av oro. Men jag trotsade allt och gick på skakiga ben upp och höll mina anföranden inför hela kongressen. Jag hade inget val - jag var tvungen att göra det för att göra vad jag kunde för att rätt man på rätt plats skulle få sitta kvar - och jag klarade det. Andra, tredje och fjärde gången mådde jag inte ens illa. Ta mig fan.

Det var inte bara förbundet som segrade i helgen, jag gjorde det också, över min egen största rädsla. Och jag är så jävla stolt.

Idag är jag väldigt glad för väldigt många saker. För att det är Lucia och jag har haft en underbar morgon med lussekatter, pepparkakor, varm choklad, tända ljus och SVT Lucia. För att jag snart får jullov och ska hem till Sverige. För att jag har världens bästa familj och vänner som väntar på mig och kommer att göra julen ännu mer fantastisk än den redan är. För min f.d. chef ordnat det här och förgyllt julen för en väldans massa behövande människor. För att jag ska gå på stan och bara umgås med mig själv idag, alldeles i min egen takt. För att jag känner mig så väldigt hoppfull inför en så väldigt massa olika saker.

För att jag nyss blev utbjuden på spontan middagsdate och slipper dejta matlådorna från frysen ikväll igen. Sedan att jag nu måste duscha och göra mig representabel på mindre än en halvtimme är en annan femma. Det kanske är en bra början om jag slutar sitta på Buke och ödsla tid... :angel:

QuuBqLR.jpg

För det här.

Jag kunde inte sova föregående natt. Hade inte förberett några tal. Skakade av panik en halvtimme i förväg, kunde knappt andas av ångesttrycket i bröstet, mådde illa av oro. Men jag trotsade allt och gick på skakiga ben upp och höll mina anföranden inför hela kongressen. Jag hade inget val - jag var tvungen att göra det för att göra vad jag kunde för att rätt man på rätt plats skulle få sitta kvar - och jag klarade det. Andra, tredje och fjärde gången mådde jag inte ens illa. Ta mig fan.

Det var inte bara förbundet som segrade i helgen, jag gjorde det också, över min egen största rädsla. Och jag är så jävla stolt.

Åh, jag blir glad av att läsa sådant :D Heja dig!

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 555
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
650
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar