Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad för att det blev mer jobb än planerat den här veckan, det behövs! Är också glad åt att ha en underbart bra arbetsgivare som utan tvekan ger mig ledigt i sommar när det behövs för att jag ska åka på hundtävling och gå en utbildning.

Idag blev jag glad när jag och morsan tittade på "Vem vet mest" på tv. Det kom en fråga om The Ark. Äntligen en fråga som jag kunde blixtsnabbt och utan minsta tvekan :D

Att jobbet går bra, att jag börjar jobba sent imorgon och därför kan gå rejäl långpromenad på förmiddagen, att det snart är helg...
Och justja, jag är väldigt glad åt ett möte idag med en bekanting, väldigt trevlig person som jag hoppas på att kunna lära känna bättre. Det kändes så avslappnat och fint att träffas spontant som idag och när jag gick därifrån kändes hela världen lite bättre. Sådana människor är bra.

Jag är glad för att när jag gick in och tittade på mina betyg idag så såg jag att vi visst får ett samlat slutbetyg i en kurs och att jag fick VG! jag som gått och trott att det var enstaka betyg i de olika delkurserna och att det blev VG, G, G.... TJOHOO!! Det ökade plugg-motivationen för den fortsatta terminen!!

//r

Dagen började med att mannen jag träffar plötsligt sa "Men... vad har hänt med ditt morgonhumör? Du är ju aldrig sur längre!" och ja, det stämmer. Jag har hela livet haft världshistoriens sämsta morgonhumör, sådär så att jag velat slå en stekpanna i huvudet på den som vågat sig på att säga godmorgon till mig innan jag fått frukost. Sedan blev det bättre när jag slutade äta glutenprodukter, då var jag fortfarande grinig men kunde åtminstone bete mig hyfsat och prata om saker om det verkligen behövdes. Nu har jag haft en längre period än någonsin tidigare där jag även hållit mig borta från godis, och jösses vad stabilt humör jag fått och jösses vad bra morgonhumör jag fått. Nu när den där mannen också reagerat på det så känns det mer på riktigt, jag kan inte inbilla mig såhär stor skillnad. Snacka om att det ökar motivationen till att fortsätta ta hand om sig själv!

Och justja, jag blev glad av att samma man även fixade te åt mig, gav mig lite komplimanger och såg till att jag slapp gå ut på hundrastning. Det kändes väldigt fint :)

Jag är glad över att slippa vabba. Äldsta sonen är 10,5 år och jag har alltid vabbat när han varit sjuk. Så att dela på VAB nuförtiden är riktigt skumt (O_o) men underbart :D:D

Jag blev glad av att träffa min bästa vän idag. Dessutom, när jag vinkat av henne så råkade mannen jag träffar ringa, han var i närheten och undrade om det passade att han kom förbi :D Eftersom han inte bara skrotat runt hemma idag så var han lite mer prydligt klädd än vanligt och jäklar vad snygg han är :angel: Avslutade eftermiddagen med att äta Ben&Jerrys och titta på Top Gear. Nu dricker jag te och sjunger lite.

Kan väl sammanfattas med att jag är glad åt den här lediga dagen blev riktigt bra!

Jag är så otroligt lycklig över att jag har träffat en helt fantastisk man som får mig att må sådär bra så att jag inte riktigt kan sitta still. Han säger alla de rätta sakerna, får mig att flina som en idiot flera gånger om dagen genom sina sms, och jag har delat saker med honom som jag aldrig någonsin pratat med någon annan om tidigare. Att han dessutom kommer hem från sin affärsresa imorgon gör mig inte direkt mindre glad. Jag är så fruktansvärt kär. :love:

Jag är helt hög av alla kroppsegna produkter som utsöndras när man springer.
Har just sprungit en halvmil för andra gången i mitt liv (ingen prestation för vana löpare men för MIG som aldrig kunnat springa är det en bedrift).
Shit vad jag kan, Milen here I come! :bump:

@Mineur Åh, vad härligt det låter!! =D

@ASKAPLASKA Bra jobbat! (se upp bara så du inte går för fort fram, kondisen förbättras mycket snabbare än kroppen).

---------

Jag är glad för detta=

11070135_10152795973195678_5446519531987065754_n.jpg

=D

//r

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 555
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
650
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar