Vad är ni glada för idag? Del 2

Glad för att gårdagens nationaldagsfirande var så himla fint, jag älskar det här förbundet och alla människor och gemenskapen, och åh, vilken energikick att få samlas med andra svenskar och känna samhörigheten och styrkan efter denna långa och smutsiga valrörelse. (Även glad för att jag inte bröt fötterna på min partner när vi fick för oss att bugga till dålig gammal schlager klockan 2 på natten och med lite alkohol i kroppen.)

Även glad för att min häst just påbörjat sitt tre månader långa bete på en av Sveriges vackraste platser, och hennes glädje gör mig glad.

IMG_1947.jpg

1958184_884987678194352_5267627541467522889_n.jpg

@MadicDomino Åååh vad underbart att läsa! Nu blev jag glad så att det spritter i hela kroppen bara för att det går så bra för dig! Det förtjänar du verkligen, verkligen, verkligen! :bump:

@lovely_piff Nej men så trevligt! Jag och min sambo åkte också till just Barcelona när vi åkte till Spanien tillsammans första gången. Himla fint!

Ps. Ska tröstäta lite churros (eller ännu hellre lite porras) i helgen.

Är glad åt mycket nu :)
Föräldrarna bjöd på god lunch på café idag, killen är här och bjuder på kebab :d fick mail från en fotograf som tittat på mina bilder och gett positiv kritik och snart är det helg :)

Dessutom fick jag en tid för att röntga mitt knä väldigt snabbt. Var på vc igår och ska in på röntgen på måndag. Skönt och inte behöva vänta

Är glad för att jag har världens bästa sommarjobb som gör mig så himla glad! :love: :D :banana:
Gud så fint! :) :)

KL

Jag är glad för att jag var jätteduktig i skolan idag och förstod en massa som ingen annan fattade OCH för att jag lyckades, helt och hållet på spanska, förklara krångliga saker angående situationen i Brasilien för min sambo under lunchen. Vem hade kunnat gissa det för tre månader sen? INTE JAG! Kände mig sjukt stolt efteråt :D

Glad över ett riktigt bra agilitypass idag :) det finns hopp för mina odågor.

Och så är jag glad över att ha hittat motivation för att gå ner i vikt.

Glad över en väldigt härlig dag med gos med en hel hög söta, keliga åringar på bete, shopping och strosande i solen, och som nu avslutas med middag och pladder med en större grupp goda vänner. Ser även fram emot att snart åka hem och spendera kvällen på Skype med han-den-där-fina. Åh, vad livet är bra!

Glad för att jag äter en god (men dyr...) getostmacka till frukost samt för att jag känner mig bekväm/fin i en klänning jag spontanköpte igår.

På att jag har ett rätt chill liv just nu. Har fått lön i tre månader utan att ha behövt göra ett jäkla dugg pga. uppskjutningar och omplaneringar i lanseringen, och jag skrattar hela vägen till, öh, bankdosan.

Jag inser att det inte kommer vara så här för evigt, men tills vidare är jag så sjukt nöjd med att vara kulturarbetare alltså, haha. Sova till 13:30 på vardagar och sedan göra precis vad jag vill om dagarna och få betalt för det, inte mig emot!

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar