Vad är ni glada för idag? Del 2

Glad för att världens goaste tjejfixar mina bryn och fransar SÅ fint och noggrannt! Dessutom så enkelt att prata med och väldigt ödmjuk. Är så härligt med personer som kan klaffar med direkt :)

Efter en ganska usel start på dagen tog jag en lång cykeltur och det kändes riktigt bra. När jag sedan var ute för att kvällsrasta hunden mötte jag min favorit-nästangranne, en gammal man med rolig mustach. Han är alltid så glad, trevlig och efter varje liten pratstund kommer jag på mig själv med att traska runt med ett fånigt leende resten av dagen. Min mor reagerade precis likadant när hon träffade honom och han verkar vara omtyckt av alla här. Helt underbart med sådana glädjespridare!

@Red_Chili Alltså jag tror jag måste skaffa hund eller något! Du verkar möta en så väldig massa trevliga, glädjespridande människor på dina promenader att man blir ju alldeles avundsjuk!

@Red_Chili Alltså jag tror jag måste skaffa hund eller något! Du verkar möta en så väldig massa trevliga, glädjespridande människor på dina promenader att man blir ju alldeles avundsjuk!

Det finns en annan genväg, börja turfa! Bara att ladda ner en app som heter turf och sätta igång, då får man kontakt med alla möjliga, framförallt om man tar tillfället i akt och hälsar på andra turfare man ser i närheten. Många av de jag träffar är just sådana, men det är klart, många kommer fram och pratar för att jag har hund också ;)

@Red_Chili T-turfa? Det hade jag aldrig hört talas om, men Google is my friend! :D

Herregud vad underbart det låter @lovely_piff!

Idag är jag glad för att jag orkade mer än jag trodde på gymmet och för att hallonen på busken i trädgården äntligen blivit ätmogna. De smakade uuunderbart!

@Mineur med scones eller barcelona?;)
Så duktigt med gymmet. Jag har undanflyktat mig där ifrån hela veckan. Jag har ju faktiskt viktigare saker att göra ( och sen glor jag på femton avsnitt friends och spelar candy crush saga istället :D)

@Mineur med scones eller barcelona?;)
Så duktigt med gymmet. Jag har undanflyktat mig där ifrån hela veckan. Jag har ju faktiskt viktigare saker att göra ( och sen glor jag på femton avsnitt friends och spelar candy crush saga istället :D)
Scones och Barcelona? Scones i Barcelona? Äh, båda delar i alla fall! :D

Att jag efter många om, men och gråa hårstrån äntligen skrivit klart dagens text, vilket jag inte alls planerat att avsätta lördagen åt. Fuck Per Gudmundson som snodde mitt bloggämne, vilket ledde till att jag fick skriva om hela sabla texten för att beskyllas vara en copycat. Detta hade aldrig hänt om jag haft lite framförhållning och skickat in den igår, men oh well.

Även glad över att det blir fin champagne och middag och sol och bad med vänner ikväll (sommar!! <3) och att jag nu har två veckors total ledighet även från bloggen, och istället kan ägna mig åt utlandsresa och shopping och ridning och aaaaahhh, det ska bli så himla fint.

Jag är glad för att jag hamnade på en spontanpicknick med en trevlig man och att vi efter kanske någon timme fick lite sällskap också. Framförallt är jag glad nu för att jag fick några ärliga, snyggt framförda komplimanger och en kram innan jag gick hemåt. Det behövdes verkligen idag. I morse var jag småbitter, nu ligger jag på sängen med ett fånigt smajl bara för att kvällen blev så trevlig.

Att jag åker hem till Sverige imorgon. Ska leka med brorsbarnen, sola, umgås med familjen och det bästa av allt; slippa laga egen mat! :D

En stor sten har försvunnit från mig! Fått ett positivt besked från veterinären på Strömsholm. Frakturen som min häst fått på patellan var inte lika illa som han trodde. Operationen har gått bra, hon kommer bli helt återställd och jag får hämta henne imorgon!!! :banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.