Vad är ni glada för idag? Del 2

Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

kl
Jag är glad för att jag är hemma tidigt från stallet och äntligen ska få sova 10 härliga långa timmar (3 skitnätter på rad, känns som att jag har sakkosäckar under ögonen)

*kl*

En fin hög inbjudningar till fashionweek på dörrmattan när jag kom hem. Denna tex!

da1c88b87edc11e3b4f8125509de5c1b_8.jpg

kl.

Att det är sjukt lugnt på jobbet nu så jag kan kolla en massa avsnitt istället :)

Kl

Jag är glad över att det gick bra att tömköra ponnyn på vägen igår, första gången utanför paddocken. Tänkte ge mig på skogen imorgon om vädret tillåter, annars blir det vägen igen.

Är också glad över att jag fått sova riktigt bra inatt!

Tyckte först det stod "2011" och tänkte att "Nu har det blivit fel någonstans...". :D

KL

Idag är jag glad för att det är finfredag, jag har druckit finkaffe, har på min min finprickiga klänning och ska på mat/vin/planeringskväll ikväll :D!

kl

Idag är jag överlycklig över all snö som fallit och att jag är helt befriad från plugg fram till på tisdag.

kl

För att en tre timmar lång tågresa tydligen går väldigt snabbt bara man är irriterad och skriver tillräckligt många upprörda inlägg i sociala medier, haha. Plus för att jag är för arg för att vara nervös. Så en timme kvar och sen ska jag sätta det där mötet!

kl

för att jag fått tag i en lägenhet att hyra i första hand, fick den via kontakter och får den redan i april, annars är det 2-3 års kötid på orten, så då får jag gångavstånd till stallet, tjoho så mycket bättre än dagens 4 mil enkel väg...

är också glad för att jag fick hundens täcke i retur nu som jag bytte och nu passade det perfekt :):)

kl

För att det nu är spikat: Jag har en anställning som skribent och bloggare med start om ett par månader! Det är inget jag fristående kan försörja mig på, men dels handlar det om en tidning som indirekt ges ut av mitt parti (bolaget som ger ut den ägs av partiet), dels har jag ju en fantastisk chans att göra mig ett namn. Så indirekt och långsiktigt kan jag ju faktiskt kanske skapa mig en karriär inom partiet. Har en sådan sjuk prestationsångest och rädsla över att drabbas av skrivtorka, men jag ska verkligen satsa på det här! Kan ju om inte annat inte svika min tidigare politiske förebild, som var den som kontaktade mig från första början. Nu måste jag visa vad jag går för!

Och jag är så glad över att vara i Stockholm, och jag sitter precis på tuben på väg till stans finaste man som ska bjuda på middag och som jag ska spendera helgen/födelsedagen hos, och aaahhh allt är så satans fint!!! <3 Om ni ser snön börja smälta så är det bara jag som skiner starkare än solen här!

Kl.

Att jag fixade halkbanan idag och nu har en tid bokat för uppkörning och teoriprov :)

Kl

Jag är glad över att hela familjen följde med till stallet så vi fick en dag tillsammans. Tösen lånade stallägarens russ och red en liten sväng och sen åkte barnen pulka i backarna som är vid stallet.
Så skönt med en dag utomhus i det härliga vädret. Snö, vindstilla och vid nollan. Helt okej väder till och med för mig.

KL

För att jag varit på en jättetrevlig fest men ändå lyckades hålla mitt löfte om att vara hemma till midnatt, och för att jag således får sova helt okej många timmar nu innan morgonskift på jobbet imorgon. Och så är det "julfest" med mina härliga kollegor imorgon kväll, det ser jag fram emot! :)

kl

Glad för att jag sitter inne i värmen efter att ha varit ute och gått i -35, det var lite för kyligt för min smak.

*kl*

Jag är glad för att jag precis krängt gammal kurslitteratur och därmed går lite mindre back på mina väldigt litteraturtunga studier. :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar