Vad är "Netsky.D@mm"? Hjälp!

A

Aip

Vad är \"Netsky.D@mm\"? Hjälp!

På senaste tiden har jag fått en massa mail som mitt virusskydd varnar mig för. Det står att det är Netsky.D@mm och att virusprogrammet tar bort dem.

Vad är det för sorts virus? kan de komma in i datorn trots att virusskyddet tar bort dem? Hur ska jag undvika att få fler sådana mail? Mailen har en hel massa olika avsändare så det går inte att stoppa alla, det kommer nya hela tiden.
 
Re: Vad är \"Netsky.D@mm\"? Hjälp!

Det är ett worm virus.
läs informationen på följande sida. Längst ner någonstans står om hur du kan få bort det.

nETSKY.d@MM
 
Re: Vad är \"Netsky.D@mm\"? Hjälp!

HAR min dator virus nu eller inte?
Virusprogrammet varnar och det kommer upp en ruta med att maskarna är borttagna - är det okej då?
Vad kan de ställa till för skada och kan jag sprida dem vidare?

Svara, snälla! :crazy:
 
Re: Vad är \"Netsky.D@mm\"? Hjälp!

Det är svårt att säga. Beror lite på varianter av w32 virusen. De ändras snabbt till nya versioner och det betyder att om man inte uppdaterar sitt virus skydd kan man få in det i burken. Annars brukar det inte vara så stor fara med det om man bara har ett virus skydd.

Denna variant har funnits ett tag och därför är det nog troligt att du har varit skyddad mot det. Viruset kommer i huvudsak i mail och i bifogade filer i pif format vanligtvis. Kommer den in i burken kan den självklart ställa till problem och skicka mail osv.

Gissar att din burk är fri, men kör en uppdatering av virusprogrammet och sedan en fullständig genomsökning.
 
Re: Vad är \"Netsky.D@mm\"? Hjälp!

Stort tack ska du ha!

Mitt virusprogram plockar hem uppdateringar mest hela tiden och jag har genomsökt den tre gånger nu. Första gången hittade den åtta maskuslingar, men sen inga alls. Så nu är det okej, va? :crazy:

Blir så nervös av sånt här, i klass med mördarsnigelattack ..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 071
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 139
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp