Ja, verkligen! Håller med helt.En annan grej jag kom att tänka på är att många av oss strävar efter att förbättra världen; Miljö, klimat och demokrati är någonting som engagerar folk trots att man kanske inte själv har en avkomma.
Många, bland annat jag, vill att världen ska bli bättre och hållbar även efter att jag lämnat jorden.
Det kan väl också räknas som en mening med livet? Dvs att göra världen lite bättre eller i alla fall inte bidra till att göra det värre?
Miljön är jätteviktig. Jag sopsorterar ALLT och har olika komposter hemma.
Även om grannen bredvid kanske slänger allt i samma behållare känner jag mig ändå nöjd med min insats.
Demokrati är också viktigt, särskilt kvinnors rätt för lika villkor.
Det kan röra allt från att få samma lön för samma arbete som män i Sverige eller i andra länder att en kvinna ska få klä sig fritt och kunna röra sig utan att riskera våldtäkt eller misshandel.
Hade jag inte haft familj hade jag förmodligen funderat på att arbeta i andra länder med bistånd och sjukvård. Det var en av anledningarna till att jag utbildade mig till det yrke jag har idag.
Det är något jag kan känna att jag har missat, faktiskt.
Brukar inte känna så, men just det skulle jag verkligen velat ha gjort någon gång i livet.