Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Sämsta: räta upp dig och korta tyglarna så du får kontroll på ponnyn, var så rädd att jag skulle glömma vägen att jag glömde att rida (första tävlingen).
Bästa: Lydig ponny, mjuk ponny, fin ponny, trevlig ponny (alla vid olika tillfällen för olika domare)

"Jaaa...nu red du fel". Hur f*n kunde jag rida fel? :rofl:

*lånar knapp*

Jag har fått den underbara kommentaren;
Dag 1 (hästen (läs:vi) missar hela galoppen och är allmänt tramsig i galoppen) får kommentaren "Ger ett omoget intryck".
Dag 2 (samma domare men håller galoppen) får kommentaren "Ger ett mkt moget intryck".
:rofl: :rofl:

Min bästa kommentar hittills är
"Mycket trevlig uppvisning på en lydig och harmonisk häst som du matchar väl".

Myggan_ox skrev:
*lånar knapp*

Dag 1 (hästen (läs:vi) missar hela galoppen och är allmänt tramsig i galoppen) får kommentaren "Ger ett omoget intryck".
Dag 2 (samma domare men håller galoppen) får kommentaren "Ger ett mkt moget intryck".
hahah...:smirk:

knapplån

Nu har ju jag kanppt tävlat men svarar iaf

Bästa: Prydlig och jämn uppvisning på VACKER HÄST!
Sämsta är väl: Vacker häst! Vill se den i lite rundare - lägre form i traven.

Tillägger för den som undrar att jag vann båda tävlingarna med dessa kommentarer och får nästan alltid kommentaren vacker häst :)

Jag har aldrig fått : vacker häst:cry:

däremot härlig, spänstig,snygg, flott som har kapacitet.:D

fast härlig, spänstig,snygg, flott som har kapacitet är väl minast lika bra om inte bättre :cool:

bästa....vet inte nått i stil med--> fint ekipage eller så kanske:o
har uh bara tävlat på klubbnivå så....
roligaste är iallafll... --> något busig för dagen...han bockade hela vägen newr till domaren då vi vände upp på medellinjen..;)

Vimsan81 skrev:
Roligaste(o sämsta får man väl säga) kommentaren fick jag när min fd tävl.häst blev rädd f högtalaren o hoppade över staketet :)
"Kraftig olydnad men hoppar tjusigt" :rofl: :rofl:
La:1 På ett fullblod m nerverna utanpå..men tack o lov bara på tävling... :)

:rofl: :bow:

Jeps skrev:
Bland det roligaste kommentaren är när min häst exploderade i en galoppfattning fick kommentaren: "try to kill judge". Det var under min tid i Irland. Längst ner skrev samma domare "have you tried riding her off grass or on low koncentrates"
Hon exploderade mer än en gång under programmet.

Åhhh herregud, det där kommer jag leva på resten av mitt liv! :rofl:

*kl*

Sämsta: "Man fick inte se normal galopp, rusar mest. Det är svårt att styra när ponnyn "skenar"." Jo, det gick lite fort... :D

Bästa: "trevlig uppvisning" "fin ponny" "prydligt"

Bästa(som jag kommer på nu): "Fin ponny som du visade upp mjukt"(el nåt sånt). Och "Du har bra sprutt på din ponny".

Kommer inte direkt på nåt dåligt...
/anna

Myggan_ox skrev:

Haha. :rofl:

Min sämsta: Utesluten på grund av olydnad.

:)

*lånar*
Sämsta: Från näst sista tävlingen: Olydig häst! Kommunikationen mellan häst och ryttare havererade hett!
:angel: Inga kommentarer... :devil:

Bästa: På vår senaste tävling höjde vi vårt resultat med nästan 20 % :eek: och fick kommentaren: En flott och elegant häst! :bow: Det tar sig sa mordbrännaren... :D

Tävlade min kamrats häst som bara hade tävlat banhoppning.

Hästen laddade hela tiden mot staketet.

Fick :- härligt galopprogram:crazy:

det bästa: en 8a på sittsen:D
(snäll domare...);)

svårt å komma på ngt.... va ett tag sen jag va ute på dressyr banorna..., men akta er, för i höst kommer vi:cool:

*kl*
var ett tag sen jag tävlade dressyr (2 år sedan) och då på min c-ponny men fick ofta kommentererna "trevlig polle som rör sig fint" eller dyl. och det var ju alltid glädjande. I ett protokoll fick jag bara 8 kommenterar en gång och där var precis allt negativt så var inte så roligt, men blev klart godkänd iafa.

Sen har jag väl ingen kommentar som är så där hemsk men fick nästan alltid ngt om skritten, min ponny kunde inte länga sin skritt, blev trav i stället så i allt skrittarbeta gick vi i samma tempo:p Fick oxå lite "klagomål" på mina slarviga vägar, men är ju medveten om allt så det kom ju inte som ngt överaskning.

En kommentar som jag inte riktigt förstod som jag fick på min första dressyrtävling var "hastig galoppfattning" förstår inte rikitgt hur man gör en hastig galoppfattning men men.

Föröverigt tycker jag nästan alltid att det är svårt att se vad dommarna skriver med sina snirkliga stilar. Är nästan alltid ngt som är olästbart i ett protokoll.

På stor hästen:

Sämsta: Tempot är för högt, bromsen måste fungera. (skojar hon, vi låg ner i kurvorna :rofl: )

Bästa: Mycket välriden och samarbetsvillig häst med målmedveten ryttare. (Jag ska fan rama in den komentaren)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 040
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka