Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Bästa:
"underbar häst som du visar på ett mycket mjukt och fint sätt"

sämsta:
"ta hjälp av instruktör eftersom alla grundförutsättningar mer eller mindre saknas"
Detta till mig när jag var 11 och ute mitt livs första dressyrtävling...

red en ytterst lat häst, där dommaren ger som enda kommentar
Vem är ledaren, hästen eller du?

sen var det en envis ridskole ponny som stack på diagonalen
Bra ökning men missar linjen

Hrm skriver för ena dottern.

Bästa: En väl genomförd ritt på en väl lösgjord häst. Gav 73 % i CNC*.

Sämsta 1: Trevlig ritt
(INGA kommentarer för övrigt. Gav nästan bara 6:or med några få 7:or. Och? ) Fick 63 %

Sämsta 2: Trevlig ridning.
Kommentar: Vingligt (på inridningen som är spikrak på filmen.. ??)
Kommentar 2: Tidig halt (vad som nu menas med det.. ) Fick 65 %

Samma häst 3 tävlingar på 1,5 månad. (Ft)

Bästa: mjukt ridet med osynliga hjälper på oerfaren ponny :D
Det var rösta gången jag tävlade ponnycupen och (borta match) då red jag en liten B ponny som hette Chippen, jag är ganska smal och har lååånga ben så det var till att rida dressyr progranm på en hästa jag aldrig ridit förr som var 5 år och inte kunde fatta höger gallop, men edt gick super bra och vi kom treor med 178 poäng :D

Sämsta: "Ö.T", "Ö.T", "Ö.T", "Sprang genom hela programmet", Brottom hem ?

Bara tävlat ridskolehäst två ggr, men ska tävla en LC:2 nu på söndag faktiskt, så vi får väl se... ^^

Domarens kommentarer vid Galopprörelserna med min travare i fälttävlans dressyr.....
Bästa: Sken :)
Sämsta: Totalt okontrollerat :rofl:
Men vi tog igen det i hopp och terräng :p

*hrm* senast IGÅR fick jag kommentaren:

"Rid ut bättre i hörnen. ( :angel: )
Försök rida mer framåt.
Mjukt ridet"

Det var en usel ritt, kan jag för övrigt tala om, på en slö ridskolehäst. 145 poäng i LC:2 är verkligen inget att hurra för o_O

ja, jag har då bara ridit dressyrprogram en enda gång för domare.. på en stel märr som inte bjöd till en sekund.. L:B1 var programmet och godkänt fick jag trots att jag aldrig ridit ett helt program förr i mitt liv..
det bästa: "rak halt" och "bra sits" och "jag vet att XXX är svår och ostadig, bra kämpat"
sämsta: resten i protokollet typ.. :crazy:

Idasagare skrev:
Kommentar 2: Tidig halt (vad som nu menas med det.. ) Fick 65 %

Tidig halt är att halten ligger innan X.

Min tränare fick en gång på en unghäst han red i Fälttävlan på inridningen "Såg du bläsen?" :D

Annars fick jag alltid :"prydlig uppvisning på välriden ponny" med min ena ponny, hur det än gick
med den andra stod det nästan alltid "ngt spänd, men trevlig ponny"
tror aldrig jag fått ngn rolig kommentar.

Att skena :rofl: :rofl: :rofl:
Travsäker travare j att rekommendera med icke dressyrintresserad ryttare i fälttävlan om man säger så......

Bästa:
"Fin ponny med massor av energi och vilja. Mjukt ridet i bra tempo tänk på att vrida om vänsterhanden."
eller
"Jättetrevlig ponny med mycket "go", väl visat program.

Sämsta:
"Jämn uppvisning blir lite springig i traven och markbunden och med rumpan innanför i galoppen. Träna på och kom igen."
eller
Rid mer framåt, formen något för ostadig spec i fattningarna.

Sämsta: Brysk halt (inridning, fö med sidan mot domaren...) Hästen drar iväg (samlad trav) Skenar, upprepade byten (mellangalopp) osv... Under en dressyrtävling när min mycket speciella ponny flippade ur... Antingen vann vi eller så kom vi sist när vi tävlade, lite ojämn formkurva :crazy:
Har fått många bra kommentarer också, oftast för hjälper och inverkan :D

Bästa :
Trevlig ponny
Mkt trevlig uppvisning på lydig ponny
Din ponny rör sig trevligt
Ponny med förutsättningar att utvecklas!
Mjukt ridet på trevlig ponny.
Elegant ponny.
Fin känslig ponny.

Sämsta:
Nosen måste fram!(inget jag säger emot iaf, det stämmde han var som ett tuggummi)
Tänk på ridvägarna.
Sen på ett program så höll jag på att åka av i ökade galoppen, han började bocka sen tvärnita så jag höll på att åka in i väggen komentar: "ngt motvillig"
Måste bli stadigare i formen.

vissa tävlingar går allt som en klocka sen nästa helg kan det gå så dåligt att jag är berädd att hoppa av mitt i programet, för då vill han inte å då vill inte ja heller antingen blir han seg som en sköldpadda eller fjollig som en jag vet inte vad.

Den bästa..
"Mkt vacker ponny, kapasitet att komma långt"
hihi, då blir man peppad och glad:D

Det sämsta:
Mkt fin häst men tyvärr spänd för dagen. :devil:
(då vet jag att jag ridit kass)

den kommentaren känner jag igen!:devil:
grr. då blir man less...
fast när jag får en sådan kommentar i första klassenm så skärper man verkligen till sig i andra...:p

Senast ändrad av en moderator:

Mirtai skrev:
Bästa:
"underbar häst som du visar på ett mycket mjukt och fint sätt"

sämsta:
"ta hjälp av instruktör eftersom alla grundförutsättningar mer eller mindre saknas"
Detta till mig när jag var 11 och ute mitt livs första dressyrtävling...

Haha:rofl: :rofl: !! Den sämsta:]"ta hjälp av instruktör eftersom alla grundförutsättningar mer eller mindre saknas
Ursäkta med den komentaren var väldig rolig!"! Höll på att kissa på mig av skratt :rofl:
Inte meningen att kritesera dig, hoppas att det går bättre nu :D :D
Men hur kan man som dommare skriva så :mad:

Med min gamla ponny fick jag en gång kommentaren "ganska trevlig ponny", är det bra eller dåligt? :confused: Antingen så är den väl trevlig eller inte.. Vad är en ganska trevlig ponny?

Har sen jag börjat tävla bland stora hästar många gånger känt att på ponny så letar domarna fel och skriver allt som är negativt, medan de när man tävlar stor häst letar positiva saker och ger konstruktiv kritik som man kan lära sig något av, vilket är bra!

Men varför är det så? Är det inte viktigt att uppmuntra de unga ryttarna, som är i början av sin tävlingskarriär? Måste man trycka ner dem i stövlarna så de aldrig vågar sig ut igen?! :mad: Detta har jag upplevt på många ryttare, inte bara mig själv..

Jag rider en alldeles för pigg häst på banan, som seriöst försöker få av mig ibland. Av ren glädje.

"Bra, jag blir impad av dig. Du håller dig cool och har mjuka händer. BRA!"

Sämsta "Jaa.. det var ju inte den smalaste hästen.." =P

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 040
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat