Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

Sv: Vad är eran bästa/sämsta komentar från domaren?

sämsta vet jag inte men roligaste måste ju vara "stannar upp, kissar" hahaha!! på seg ridskoleponny för massa år sen. :rofl:

så har jag fått så himla många fina och bra kommentarer med gamla ponnyn..ojoj det var tider det. :bow:

En gång i forntiden red jag en LC tror jag på en ridskolehäst som var segare än segast. På den tiden så bedömdes form och tempo under samma moment på allmänt omdöme.

I alla fall. Jag gjorde ingenting annat än att sätta fart på hästen på framridningen och lyckades faktiskt med det. Tyvärr med följden att den hängde sig ungefär ett ton i handen och inte gick ett steg på tygeln i hela programmet (men den rörde sig framåt!). Döm om min förvåning när jag fick 7 eller 8 på form och tempo! "Jo" sa en klubbkamrat "men de är aldrig någon som har sett B gå så fort förrut". Ju fortare desto högre poäng alltså! :D

Gladast blev jag för en kommentar i en LA:1 där det stod "Du rider trevligt!" med en smiley efteråt. Då hade jag under ett antal tävlingar förtvivlats lite över att det liksom inte verkade "löna sig" att försöka rida mjukt med små hjälper, för de som placerade sig satt ofta med hackande sporrar och sågande händer. Nu hamnade jag i och för sig precis utanför placering den här gången också, men det var ändå roligt att få den kommentaren.

Lancet skrev:
konstigaste (fick jag när jag red c-ponnyn en gång: Du har lite långa tyglar och du hänger i dem var ioförsig två år sedan men jag funderar fortfarande på hur det hänger ihop..

JAg har sett dig rida och jag tycker också att du rider med för långa tyglar.

Den bästa komentaren: "Fantastiskt trevligt att se! Du har en halvslipad diamant. Hur ska han se ut när han är helslipad!!! Jättekul."

Sämsta komentaren:"överlag springig och het", men man får ju vad man förtjänar

Dåligaste - Nästan lättridning, sitt mer stilla i sadeln, försök sitta djupare i sadeln när du rider lätt :crazy: Fick allt under samma program.

Bästa - Något i stil med "prydlig ritt" och "mycket väl kämpat!" :)

Ska rida LC den 23, får de hur det går då :)

Sämsta (som framkallade lite skratt också):
Rejäl ponny

Funderar fortfarande om hon menar att han är stor (prick 148, ej slutmätt) eller fet (hängbuk iof) eller om hon menade att han var maffig.... :p

Men resten var ju positivt... Blev superglad när jag fick 73% när han hade gått helt super, precis som han går när han är frisk... Klassen efter hade han ont i ryggen igen och fick 53% :( Men nu jävlar är vi snart tillbaka :devil:

Totola skrev:
Aj då, varför får han ont i ryggen? :(

Därför att han har Kissing spines... Eller överliggande tornutskott, sak samma typ. Har "behandlat" honom sedan september, vila, kortison, motion utan ryttare och har intervallgalopptränat i 1,5 månader med honom nu. och han blir så fin! Är så överlycklig :love: Längtar tills när jag förhoppningsvis får börja rida normalt igen :)

Roligaste(o sämsta får man väl säga) kommentaren fick jag när min fd tävl.häst blev rädd f högtalaren o hoppade över staketet :)
"Kraftig olydnad men hoppar tjusigt" :rofl: :rofl:
La:1 På ett fullblod m nerverna utanpå..men tack o lov bara på tävling... :)

Bästa kommentaren var:
"En mönsterritt,härligt m en så välriden häst"
La4 om jag inte minns fel på en helt fantastisk häst som senare i avelsboxen bara gett dressyrkometer :love: skryt skryt men det e hon värd! :bow:

*lånar*

Vet en tjej på sin B-ponny som fick kommentaren:
-Trevlig ritt, det ska bli roligt att se dig på D-ponny...

Sen har man väl själv fått "Trevliga grundgångarter" och då har man la inte presterat nåt speciellt :D

den sämsta kommentaren, eller rättare sagt icke-kommentaren, fick min kompis i en ponny-LA, då hon red med spöt fram till andra volten då hon kom på sig och släppte det fort som bara den. självklart snubblade ponnyn dessutom på det, och domaren märker ingenting!!!
knasigt knasigt...

men jag blev mkt glad för allmäntintryck som var ungefär: "Trevligt ridet på mjuk och lydig häst som bär sig i en trevlig form". jag blev glad för det var min förstra tävling med den pållen och att den inte direkt har rykte om sig att vara bärig och arbeta i trevlig form...

Sämsta kommentaren: Ngt överladdad (efter en brallserie) ena klassen, sen samma dag: behöver mer bjudning...hmm...tog ut sig lite i första klassen kanske?? :smirk:

Bästa kommentarerna är nog att vi är ett prydligt ekipage och att det är mjukt och harmoniskt.

Bäst; kommer inte på nån :cool:
Sämsta; "Sken ingår inte i programmet!" De menar du inte!... :cool: :o
Red en skengalen fjording på 4 år...

Bäst: God schwung, takt och balans genomgående. Väl ridet.
Sämst: Hästen utåtställd HELA programmet. Överilat och oharmoniskt. Dock mjuk och följsam ryttare på busig häst.

Den finaste jag hitills fått fick jag för ett par månader sedan på min 6-åring i en LA:4.

"Uppvisning präglad av hög precision, mjuk ridning och lydig häst. Lycka till i framtiden!!"

Då fällde jag näsan en tår... dryga 70%!!

Dåliga kommentarer vet jag att man kan få tex. domare som dömer fel, tex. orent galoppombyte, när det i själva verket var rent, då man själv har det på film.

Tex. negativa domare som aldrig ser det positiva i ridningen och dömer efter utseende på hästen och inte dömer själva ridningen rätt.

Domare som dömer lågt och negativt och domare som dömer så totalt olika.
Detta tycker jag är det negativa med dressyren, där är hoppningen bättre. :smirk:

Bland det roligaste kommentaren är när min häst exploderade i en galoppfattning fick kommentaren: "try to kill judge". Det var under min tid i Irland. Längst ner skrev samma domare "have you tried riding her off grass or on low koncentrates"
Hon exploderade mer än en gång under programmet.

*lånar*

Absolut sämsta kommentaren är när jag red LC:2 på min C-ponny som var en 15 år gammal ringräv och domaren skriver "ej klar för klassen"!!! Han galopperade genom hela trav-skritt-programmet med huvudet i vädret... Dessutom var det allsvenskan och jag grät krokodiltårar när jag kom ut för jag skämdes så inför mina lagkamrater...

startgrow skrev:
själv fick jag kommentaren mjuk i helgen.

vad hade du och domaren hittat på i helgen? :p

kunde inte låta bli :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 042
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka