Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den jag har är en billigare variant som heter vgw-beginner och kostar bara 170kr, och funkar lika bra
Googlade på antidrag sele och fick se lite olika varianter... FYY säger jag bara
Men jag måste fråga, Y-sele med ring framme, vilka har det..?? Jag har Y-selar och har tittat lite efter de med ring framme för att ha just vid cykling, men inte hittat någon.
kl
Helstryp har vi till vardags, typ retrieverkoppel, lätt att dra på o av.
God dag yxskaft mao.
Använder det ibland då jag har rättså många men oftast så blir hon väldigt stark om man använt det rättså mycket eftersom jag inte vill dra i henne så försöker jag korrigera henne med rösten men det funkar inte alltid och då får man dra tillbaka men undviker det och därför brukar hon få "ligga på" lite mer än i sele.
-
Helstryp Använt några gånger men det hjälper inte så har slutat. Det är bevisat att helstryp inte förhindrar att hunden drar, läste det någonstans så använd hellre sele isf!
-
Munkorg Inga problem sålänge den används en kortare stund. Inte på varenda runda eller inomhus eller så men typ som de flesta skrivit, vid veterinärbesök eller så. Om hunden skadat sig kanske man kan ha på munkorg när man rengör såret såsom man brukar ha brems på hästar (tycker det ser hemskt ut med brems på hästar så munkorg borde vara mycker mildare för hundarna!!)
ang Vgw.
Selen sitter mkt ergonomiskt på hunden, så även om den ligger på typ 470:- så är det en väl investering då inget säger att du måste sluta använda selen även när hunden har slutat dra =)
Den går att ha som vilken promenadsele som helst (finns även ett tillägg att knäppa på så man får en kanonfin spårsele)
en välsittande sele är i de flesta fall alltid bättre än halsband, med tanke på risken med skador på hals och nacken.