Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vanligt halsband - Det jag använder till vardagsbruk
Halvstryp - Har inte så mycket refarenhet då det e ett halsband jag inte använder eller kommer att använd.
Helstryp - Beror på anledningen till varför det används. Tycker inte om när det andvänds till att hunden inte ska dra. Upplever som om det ist har motsatt effekt. Dock använder jag det vid ridturer när hunden e med. Går snabbt att ta på/av när hunden måste vara kopplad.
Anti-Drag sele - Beror på vilken sele det e. Tycker inte om dom selar som e gjorde för att orsaka obehag/smärta när hunden drar.
Y-sele - Har själv en sele till cykel och inlines, för att undvika ryck och drag i halsen.
Bröstsele/D-sele - Se ovanstående
Anti-skall halsband - Bra på hundar som skäller ovabryttet.
Nosgrimma/halti - Ser inget fel att använda denna om man inte går och konstant rycker i den. Har en själv som jag använder som nödbroms vid cykling och inlinesåkning då min hund har en förmåga att bli tillfället döv. Samt som en säkerhet när andra än jag e ute och går med henne. Ffa när det e personer som skulle riskera att åka i backen om hon skulle dra till.
Munkorg - Ser detta som e säkerhet om hunden e aggressiv eller vid vet besök.
Vanligt halsband har jag inga problem med
Halvstryp har jag inga problem med sa lange hunden inte drar
Helstryp har jag inga problem med sa lange hunden inte drar, och sa lange halsbandet inte ar anvant for harda korrigeringar. Helstryp imo hor hemma pa en hund som egentligen inte behover halsband. Smidigt att ha i fickan, snabbt pa
och av om det behovs
Anti-Drag selegillar inte vad jag sett, dock aldrig anvant
Y-sele gillar vad jag sett, aldrig haft anledning att anvanda
Bröstsele/D-sele anvander bara vid spar/sok traning.
Anti-skall halsband skrap.
Nosgrimma/halti skrap, kommer aldrig sattas pa en hund jag ager.
Munkorg kan vara ett nodvandigt ont, har inga problem med det
vgw-bältet ger inga obehag och det enda den gör är att få hunden att vända sig mot en när den drar, vilket får den att lära sig att den inte kommer nån vart om den drar..
Jag skulle ALDRIG sätta på min hund något som kan skada den eller göra det minsta ont på den, eller för den delen riskera att skada honom vid eventuella hårda ryck som t.ex. en halti kan göra..eller ett hel stryp som faktiskt stryper hunden om den drar...
Fast den ser jag inte som en sele man brukar mena med antidrag sele, därav mitt svar
För min del är det en säkerhetsgrej att ha grimma på den unga dåren när vi cyklar. Hon är tokstark och ligger på som attan, halsband och sele hjälper inte, hon ska bara FRAM. Dessutom bor vi mitt i stan, så hon kan dra ut oss i trafiken om det vill sig illa. Men jag ser en klar bättring, vi kommer inte behöva den länge till. Och vi använder den enbart då, hon drar såklart inte i grimman.
Men jag måste fråga, Y-sele med ring framme, vilka har det..?? Jag har Y-selar och har tittat lite efter de med ring framme för att ha just vid cykling, men inte hittat någon.
Jaha...okej..då behöver jag inte ta åt mig då
Men vad är en "riktig" anti-drag sele då? Faktiskt aldrig hört om eller sett en sele som gör ont på hunden när den drar.. Låter hemskt