R
Raderad medlem 6459
Amen så jävla pinsamt!Det var rätt kul att läsa den tråden![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Amen så jävla pinsamt!Det var rätt kul att läsa den tråden![]()
Mer funderingar kring otrohet:
Tycker ni att det är ok att er respektive har ett mycket nära vänskapsförhållande med en annan person? Och ibland hellre umgås med denne än med dig? Spelar det roll om den personen är av samma kön som dig själv? Är det någon skillnad om din partner kände personen innan ni träffades eller om de lär känna varandra när ni är ihop?
Om ovanstående är OK, är det alltså sex som är det som inte är OK? Är det i så fall OK ifall din partner attraherad men inte agerade?
Du får bjussa på denAmen så jävla pinsamt!![]()
Jag tror inte på det talesättet. Människor utvecklas med tiden och människor har olika känslor med tiden. Vad de en gång känt och levt med en partner är inte alls säkert att de känner och lever med en annan. Dessutom kanske de hittar bekräftelsen och kicken någon annanstans.
Otrohet är så enormt laddat i vårt lutheranska samhälle. Det blir jag trött på. Alltid ska sex vara så fyllt med skam och moralkakor.
Jag tycker att det där är en fruktansvärd sak att säga.Ska jag vara ärlig så tycker jag att otrohet är bland det värsta man kan göra emot en annan människa.
För att?Jag tycker att det där är en fruktansvärd sak att säga.
Ska jag vara ärlig så tycker jag att otrohet är bland det värsta man kan göra emot en annan människa.
För att människor varje dag blir misshandlade, våldtagna och mördade. Och du sitter och tycker att otrohet är bland det värsta man kan göra? Snacka om att vara blind för världens jävla orättvisor.För att?
Ska jag vara ärlig så tycker jag att otrohet är bland det värsta man kan göra emot en annan människa.
Fullträff.För att människor varje dag blir misshandlade, våldtagna och mördade. Och du sitter och tycker att otrohet är bland det värsta man kan göra? Snacka om att vara blind för världens jävla orättvisor.
Och snacka om att rättfärdiga, och elda på, att människor som varit otrogna är odjur som man knappt kan se som människor. Ett tankesätt som får män att misshandla frun som han tror eventuellt flirtade med nån.
Otrohet är inte bland det värsta man kan göra mot en annan människa. Tror man det vet man INGENTING om vad människor i världen råkar ut för.
Du behöver förstås inte rannsaka dig själv@Sofar Alltså jag förstår att det kan låta som att jag hittar på det här men jag orkar inte rannsaka mig själv sådär mycket. Nej, jag vill inte att min partner har sex med andra. Ja, jag är medveten om att han är attraherad av andra och ja, givetvis kan han ha andra vänner, oavsett kön eller hur länge de känt varandra.
Jag bryr mig inte så mycket om vad det här säger om mig eller vad det betyder. Det är så jag funkar bara.
För att människor varje dag blir misshandlade, våldtagna och mördade. Och du sitter och tycker att otrohet är bland det värsta man kan göra? Snacka om att vara blind för världens jävla orättvisor.
Och snacka om att rättfärdiga, och elda på, att människor som varit otrogna är odjur som man knappt kan se som människor. Ett tankesätt som får män att misshandla frun som han tror eventuellt flirtade med nån.
Otrohet är inte bland det värsta man kan göra mot en annan människa. Tror man det vet man INGENTING om vad människor i världen råkar ut för.
Tack.För att människor varje dag blir misshandlade, våldtagna och mördade. Och du sitter och tycker att otrohet är bland det värsta man kan göra? Snacka om att vara blind för världens jävla orättvisor.
Tro mig, jag vet vad människor i världen råkar ut för. Jag vet vad människor i Sverige råkar ut för. Varje dag i mitt jobb träffar jag människor som är nere på botten och vänder. Varje dag träffar jag kvinnor och barn som blivit misshandlade, våldtagna och en del av dom jag mött har senare blivit mördade. Jag ser och hör nog mer skit än dom flesta. Jag sitter varje dag och lyssnar på vad dom här människorna har blivit utsatta för och hjälper dom här människorna till ett nytt bättre liv. Så att kalla mig blind är inget du behöver göra.
Jag anser att människor som slår en annan människa saknar empati.
Jag anser att en människa som medvetet sårar, ljuger och lurar en annan människa saknar empati.
Till och börja med har jag aldrig sagt att det är det värsta. Jag har sagt att det är bland det värsta.@Michaelsdotter Och trots det säger du så som du gör om otrohet? Helt jävla otroligt.
Jobbar du på en kvinnojour?