Jag och ett par kollegor diskuterade just detta häromdagen. Utgångspunkten då är att en kompis kallade mig för gifta kvinnors mardröm. Det bottnar i att jag väldigt ofta har varit "den andra kvinnan". (När jag försökte räkna lite insåg jag att närmare hälften av mina sexpartners har varit upptagna. Räknas även lite hångel som otrohet så är det ännu fler.)
Således har jag inget problem med att vara personen som någon är otrogen med.
Själv har jag aldrig, vad jag vet, blivit bedragen. För egen del skulle det dessutom vara värre om min potentiella partner fick känslor för eller blev kär i någon annan jämfört med om han råkade fyllehångla lite med någon. Sex med någon annan har jag däremot väldigt svårt att tänka mig att jag skulle kunna förlåta.
Jag har varit otrogen. Mot flera pojkvänner och med flera olika personer. I vissa fall har jag gjort slut med pojkvännen tämligen snart efter otroheten. I vissa fall har förhållandet fortsatt efteråt.
Jag har aldrig berättat om min otrohet för någon av pojkvännerna.
Således har jag inget problem med att vara personen som någon är otrogen med.
Själv har jag aldrig, vad jag vet, blivit bedragen. För egen del skulle det dessutom vara värre om min potentiella partner fick känslor för eller blev kär i någon annan jämfört med om han råkade fyllehångla lite med någon. Sex med någon annan har jag däremot väldigt svårt att tänka mig att jag skulle kunna förlåta.
Jag har varit otrogen. Mot flera pojkvänner och med flera olika personer. I vissa fall har jag gjort slut med pojkvännen tämligen snart efter otroheten. I vissa fall har förhållandet fortsatt efteråt.
Jag har aldrig berättat om min otrohet för någon av pojkvännerna.