Vad är en seriös uppfödare?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dwight
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 100
  • Visningar Visningar 9 136
Sv: Vad är en seriös uppfödare?

På BLUP finns det 28 st avkommor. 3 st har gått MSV hoppning och 2 st MSV dressyr.

Dock finns det en hel del avkommor reggade i Anglo European Studbook. Vad är det för någonting?
AES är en godkänd stambok, kolla på nätet så kan du hitta massor med info. Massor med hingstar i England, Holland osv är med i AES. Tror även en del irländska hingstar finns med. Man avlar väl mest på prestation. Det finns en enda ponnyhingst registrerad där, det är hingsten Tiny Tim, englands genom tidernas mest framgångsrika hopp-ponny (winnings £ 20 000:-).
Många av Gustavii's hingstar är godkända i AES.

Liknande trådar

Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 667
Senast: maria_b
·
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 141
Senast: viltmilla
·
Avel Ämnet har ju varit uppe till diskussion en del iom pungbråcks-trådarna, men jag tycker det skulle vara intressant att diskutera det här...
Svar
14
· Visningar
3 276
Senast: Miss Sixty
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 562
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka