Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
23 cm![]()
Kan tillägga att bröstan på bilden är storlek full och på yttersta hålet + förlängt med gummisnoddar för att nå runt hals/bog...
164 cm nåt sånt. Hon är ju grov om man jämför med andra halvblod med fullblodsinslag som har typ 21 i omkrets. Dessutom upplevs hon som både större och maffigare än hon kanske är.
http://i19.photobucket.com/albums/b173/mitrolle/071021/IMG_4311.jpg
Ja du, det kan man fråga sig. Hela den irländska stamboken ISH (Irish Sport Horse) är ju inte godkänd för svensk avel enligt ASVH. Det är lite synd, för det är verkligen inte alla som är Irish Draught. Även en häst med tysk stam som är född på Irland blir ju ISH.Varför är inte de här Irländarna godkännda här de har ju vissat att de verkligen kan prestera väl![]()
Wowom våra inhemska halvblod hade haft den benstommen och den utstrålningen så hade jag kanske övergett mina cobbar för dessa
![]()
Man mäter under framknäet omkretsen runt skenbenet.
Det har jag ingen aning om dessvärre. Irish Draught-förbundet har ju länge propagerat för att ändra synen på detta.Men varför räknas irish draught som kallblod?
Det har jag ingen aning om dessvärre. Irish Draught-förbundet har ju länge propagerat för att ändra synen på detta.
Men någonstans tror jag att det har med att göra att man faktiskt använde hästarna till att dra kärror och annat vid behov. Men då måste man komma ihåg att irländarna har varit på svältgränsen i många år och inte haft råd att ha en häst till varje grej, utan man har använt samma häst att rida jakt med om man har använt till att dra kärran ner till affären. Det finns en och annan bild på en ID som plogar, men det hör nog till ovanligheterna, då man för det mesta hade cobbar till sånt i gamla dagar. Fast det har nog varit en och annan connemara-ponny framför plogen också om jag känner irländarna rätt.![]()